مخالفت کمیسیون تلفیق با پرداخت ۳۵ درصد تسهیلات صندوق توسعه به صورت ریالی

۰۷اردیبهشت،

کمیسیون تلفیق با پرداخت ۳۵ درصد تسهیلات صندوق توسعه به صورت ریالی مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دولت در لایحه بودجه سال ۹۲ پیشنهاد داده بود که ۳۵ تسهیلات صندوق توسعه به صورت ریالی پرداخت شود که با مخالفت کمیسیون تلفیق مواجه شد.

در این راستا جعفر قادری، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ ، اظهار کرد:درمورد تسهیلات ریالی آن چیزی که در قانون بودجه ۹۱ آمده بود و در پایان سال قبل اصلاحاتی روی آن اعمال شده بود که برای سال ۹۲ هم به تصویب رسید.

وی افزود:۱۰ درصد درآمدهایی که در سال ۹۲ به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود به صورت ریالی به صنعت، ۱۰ درصد از این منابع به صورت ریالی برای بخش کشاورزی و بقیه منابع به شکل دلاری یعنی دو میلیارد دلار حداقل برای مترو، پنج درصد برای خرید هواپیما و ۱۸ درصد منابع ارزی برای طرح‌های توسعه بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک اختصاص می‌یابد.

پیش از این محمود دودانگه، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان این که افزایش سهم تسهیلات ریالی صندوق را از اهدافش دور می کند، گفته بود پیشنهاد ما این است که سهم تسهیلات ریالی در سال ۹۲ همان ۲۰ درصد باشد.

به گزارش ایسنا، در لایحه پیشنهاد شده بود که ، ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات به بخش‌های غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت تسهیلات به بخش‌های غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در زمینه‌های آب،‌ پساب،‌ کشاورزی تخصیص یابد.

همچنین پیشنهاد شده بود ۱۰ درصد به بخش صنعت و معدن ، ۵ درصد به بخش مسکن برای بخش‌های غیردولتی ، ۱۰ درصد نیز برای بخش‌های حمل و نقل،‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگری، محیط زیست، دفاع و به صورت ریالی تخصیص یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.