مخفی کردن «رکن یمانی» در دیوار کعبه +عکس

۲۳اردیبهشت،

وهابیت عربستان سعودی در تازهترین اقدامات خود علیه اسلام، تلاش کردند محل رکن یمانی در دیوار کعبه که نشانه‌ای از محل تولد حضرت علی (ع) است را مخفی کنند.

ممتازنیوز: به نقل از خبرگزاری عراقی (براثا)، این رکن که نشانه‌ای از محل و چگونگی ولادت حضرت علی (ع)است،‌ به درخواست وهابی‌های کوردل به وسیله یک دیواره فلزی کاملا پوشیده شد. عوامل وهابیت پیشتر نیز همواره سعی کرده بودند با وسایل مختلف از جمله میخ و پیچ و سیمان این اعجاز بزرگ را مخفی و آن را کمرنگ جلوه دهند، اما این بار تلاش کردند آن را کاملا بپوشانند.

چهار زاویه کعبه به عنوان چهار رکن شناخته می‌شود از میان این چهار رکن، فضیلت “رکن یمانی” و “رکن اسود” از بقیه بیشتر است. روایات بسیاری از شیعه و سنی دربارهٔ فضیلت و اهمیت این رکن‌ها وارد شده است. در روایتی از امام صادق -علیه السّلام- آمده که «رکن یمانی دری از درهای بهشت است و از روز گشوده شدنش، بسته نشده است» همچنین در بعضی روایات “رکن یمانی” از موارد استجابت دعا ذکر شده است.

“رکن یمانی” آخرین رکن کعبه و بسیار مقدس است. پیامبر (ص) از میان این چهار ارکان کعبه تنها دو رکن را استعلام می‌فرمود؛ یکی حجرالاسود و دیگری رکن یمانی. حضرت علی (ع) در روز جمعه سیزدهم رجب سال سی‌ام عام‌الفیل مطابق با ۵۹۹ میلادی (۱۰ سال قبل از بعثت محمد (ص) در مکه و بنابر روایات در مسجدالحرام و داخل کعبه به‌دنیا آمد. عبدالحسین امینی در کتاب الغدیر روایات اسلامی را نقل می‌کند که مادر او فاطمه بنت اسد هنگامی که به علی حامله بود، به طواف خانه خدا آمد و در آن حال دچار درد زایمان شد. او از پروردگار کعبه یاری خواست. ناگهان دیوار کعبه شکافت و وی به داخل خانه خدا داخل شد و در آن جا «علی بن ابی طالب» را به دنیا آورد.

منبع: ایسنا


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.