مدال خوش رنگ المپیک سهم بهداد سلیمی شد

خبرگزاری آریا- `بهداد سلیمی` قوی ترین مرد جهان با ثبت رکورد ۴۵۵ کیلوگرم، به مدال طلای مسابقه های وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این مسابقه ها که در سالن وزنه برداری `اکسل` شهر لندن برگزار شد، `بهداد سلیمی` با مجموع ۴۵۵ کیلوگرم، چهارمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در سی امین دوره بازی های المپیک را به ارمغان آورد.
سلیمی در حرکت دو ضرب، ابتدا وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را به راحتی پشت سر گذاشت تا به مدال طلای دسته فوق سنگین مسابقه های وزنه برداری بازی های المپیک دست پیدا کند.
 این وزنه بردار جوان ایرانی در حرکت دوم خود، وزنه ۲۶۴ کیلوگرم را انتخاب کرد تا رکورد المپیک را بهبود بخشد اما نتوانست این وزنه را مهار کند.
 در پایان رقابت های این دسته، `سجاد انوشیروانی` دیگر ملی پوش وزنه برداری ایران و `روسلان آلبگوف` از روسیه به ترتیب به مدال های نقره و برنز دست یافتند. در حرکت یک ضرب، سلیمی وزنه بردار ملی پوش ۲۳ ساله ایران در حرکت اول خود وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و سپس وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را به سادگی مهار کرد. قوی ترین مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد و به استقبال حرکات دو ضرب رفت. در حرکت یک ضرب، `روسلان آلبگوف` از روسیه با ثبت رکورد ۲۰۸ کیلوگرم و وزن کمتر نسبت به سلیمی در صدر ایستاد و `سجاد انوشیروانی` دیگر وزنه بردار کشورمان با ۲۰۴ کیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفت. در پیکارهای این دسته، `ایگور اشتاینر` وزنه بردار آلمانی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن به دلیل مصدومیت از دور رقابت ها کنار رفت. همچنین `ولیچکو چولاکوف` از جمهوری آذربایجان و `آرتم اوداچین` از اوکراین در وزن کشی دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم شرکت نکردند و شانس حضور در المپیک لندن را از دست دادند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.