مدال طلای ویژه فستیوال موسیقی ارمنستان برای هنرمند ایرانی

۲۳اردیبهشت،

رهبر گروه کر موسسه ارکستر ایران موفق به دریافت مدال طلای فستیوال بین‌المللی موسیقی ارمنستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رازمیک اوهانیان رهبر گروه کر موسسه ارکستر ایران با اعلام این خبر افزود: فستیوال بین المللی موسیقی ارمنستان به مناسبت صد و دهمین سالگرد تولد آرام خاچاطوریان و بیست و پنجمین سالگرد زلزله شهر گیومری برگزار شد. هدف از برگزاری این فستیوال ایجاد زمینه‌های هنری برای فعالیت‌های اجرایی ارکسترها و هنرمندان کشورهای مختلف جهان بود.

وی گفت: این فستیوال با حضور بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هنرمند از ۳۰ کشور جهان و در رشته‌های نوازندگی پیانو، سازهای زهی، سازهای بادی (برنجی و چوبی)، آواز کلاسیک، ارکستر ملی، ارکستر فولکلور، آواز سنتی، گروه کر، موسیقی پاپ، ارکستر پاپ، آهنگسازی، تنظیم آهنگ و خلق آثار آوازی به همراه ارکستر برگزار شد.

اوهانیان با اشاره به روند شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی ارمنستان تصریح کرد: از سوی مسئولان این فستیوال در ۳ بخش از داوری در بخش ارکسترهای زهی و مسابقات کنسرت مایستر، همراهی پیانو و ارکستر دعوت شده بود. البته من در این مسابقات ترجیح دادم به عنوان شرکت‌کننده در مسابقات تنظیم و خلق آثار آوازی با همراهی ارکستر حضور داشته باشم که بخش آخر آن نیز به اجرای آثار استاد چکناوریان اختصاص داشت.


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.