مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان باید به حداقل برسد

 مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان باید به حداقل برسد

مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان باید به حداقل برسد

ممتازنیوز: دبیر انجمن قطعه سازان ایران از پیگیری برای کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات فعالان این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ساسان قربانی در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: انجمن قطعه سازان ایران در نظر دارد تا با همکاری شرکتهای خودروساز، مدت زمان پرداخت مطالبات به قطعه سازان را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات قطعه سازان از طرق مختلف در حال پی گیری است به طوری که در این راستا تاکنون نشست هایی برگزار شده است، ادامه داد: امیدواریم گام های مثبتی در این جهت برداشته شود تا پرداخت مطالبات قطعه سازان با کمک شرکتهای خودروسازبه حداقل زمان ممکن برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود نقدینگی مشکل اصلی صنعت خودرو است، بر لزوم تامین نقدینگی تاکید کرد و اظهار داشت: کمبود نقدینگی طی ماه های اخیر برخی از واحدهای تولیدی را از چرخه تولید خارج کرده که اگر این شرایط محقق نشود روند فعلی کاهش تولید قطعات خودرویی ادامه یافته و با افزایش فشار به این صنعت، تعداد بیشتری از واحدهای قطعه‌سازی تعطیل خواهند شد.
وی تاکید کرد: در این شرایط خودروسازان باید مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را به حداقل ممکن برسانند و حتی در برخی موارد پیش‌ پرداخت نیز به قطعه‌سازان پرداخت کنند.
قربانی ادامه داد: علاوه بر کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی و پرداخت نشدن بدهی های معوق، نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر نامناسبی در صنعت خودرو داشته و فعالان این حوزه را با مشکلات بیشتری مواجه ساخته است.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران افزود: منابع مالی محدود و افزایش هزینه های تولید در سال جاری به طور طبیعی بر قیمت تمام شده کالاها تاثیر گذاشته است بنابراین قطعه ساز در این جریان تنها بخشی از هزینه ها را می توانند جبران کند و امکان بهبود فرایند تولید برای کاهش هزینه ها با درصد بالا و در کوتاه مدت، اصولا امکان پذیر نخواهد بود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.