مدرسه تعطیل است، درس و مشق نه

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : بسیار‌ها فکر می‌کنند ماه‌های گرم و روزهای طولانی تابستان فقط فرصتی است برای بازی و تفریح بچه‌ها؛ از نظر این گروه، بچه‌ها در این مدت نباید سر وقت درس‌ها و کتاب‌های درسی‌شان بروند و برعکس، فکر می‌کنند آنها فقط باید استراحت کنند تا برای آغاز سال تحصیلی تازه آماده باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از چهار دیواری ؛ در حالی که نتایج بررسی‌ها و پژوهش‌های محققان واقعیت‌های جالبی​ در این زمینه مطرح می‌کند. این متخصصان می‌گویند در طول تعطیلات تابستان احتمال دارد بچه‌ها بخشی از آنچه را ​ در طول سال تحصیلی آموخته‌اند، فراموش کنند و به همین سبب مشخص شده است اگر دانش‌آموزان در پایان تعطیلات تابستان امتحان داشته باشند در مقایسه با امتحان‌هایی که اول تابستان از آنها گرفته می‌شود، نمره‌های پایین‌تری کسب خواهند کرد.

تفاوتی هم وجود ندارد؛ همه بچه‌ها با این وضع روبه‌رو خواهند شد. بنابراین زمانی که درگیر درس و مدرسه نیستند طبیعی است​ مواردی را فراموش کنند و نکاتی را از خاطر ببرند. در این شرایط، پدر و مادرها هم معمولا نمی‌دانند بهترین راه‌حل چیست. گروهی، بچه‌ها را به کلاس‌های درسی و تقویتی می‌فرستند تا درس‌هایشان را فراموش نکنند و عده‌ای هم همه برنامه‌های درسی و کاری را تعطیل می‌کنند تا کودکان و نوجوانان فرصت کافی برای بازی و تفریح داشته باشند.

با این حال، خوب است بدانیم گزینه‌های متعدد و متفاوتی پیش روی والدین قرار دارد که به کمک آنها می‌توانند در طول تعطیلات به فرزندان‌شان کمک کنند تا هم فرصت استراحت داشته باشند و هم درس‌هایشان را فراموش نکنند.

فقط باید کمی فکر کنید و خلاق باشید تا بتوانید از این راه‌حل‌ها کمک بگیرید. همچنین خوب است این راهکارها را هم امتحان کنید؛ شاید برای شما مفید باشد:

ـ تا می‌توانید کتاب بخوانید و فرزندتان را هم به این کار تشویق کنید. بچه‌هایی که به اندازه کافی مطالعه می‌کنند، در طول تعطیلات هم این کار را کنار نخواهند گذاشت و همان‌طور که از خواندن کتاب‌های مناسب سن‌شان لذت می‌برند، بسیاری از درس‌هایشان را هم دوره خواهند کرد.

ـ بازی‌های رایانه‌ای و همین‌طور گشت و گذارهای اینترنتی هم راه خوبی برای تقویت مهارت‌ها به حساب می‌آید. فقط باید زمان این کار را برای فرزندتان تعیین کنید تا ساعت‌های طولانی پشت رایانه ننشیند. همچنین پایگاه اینترنتی‌ها و بازی‌ها هم حتما باید با نظر شما انتخاب شود.

ـ کلاس‌هایی نیز برای کودکان وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید به فرزندتان کمک کنید تابستان را به بهترین شکل ممکن سپری کند. در این کلاس‌ها بچه‌ها نه تنها با هم‌سن و سالان‌شان می باشند و تفریح می‌کنند که می‌توانند بسیاری از نکات درسی را دوره کرده و با هم تمرین نمایند. فقط باید دقت کنید این کلاس‌ها برای کودک خسته‌کننده نشود.

ـ با معلم فرزندتان مشورت کنید و از او برای انتخاب کلاس‌ها و کتاب‌های مناسب کمک بگیرید. بسیاری از مدارس در طول تابستان هم برای بچه‌ها کلاس‌های درسی ​ برگزار می‌کنند تا آنها در کنار بازی و تفریح به درس‌هایشان هم رسیدگی کنند. بهتر است از معلم کودک بپرسید که شرکت در این کلاس‌ها برای فرزند شما ضرورتی دارد یا نه؟ همچنین اگر فرزندتان در درسی ضعیف است یا مشکل دارد، فراموش نکنید این تعطیلات بهترین فرصت است تا به او کمک کرده و مشکلاتش را برطرف نمایید.

یادتان باشد بچه‌ها هم به استراحت نیاز دارند. پس به هیچ عنوان نباید تعطیلات تابستان را برای آنها با برنامه‌های درسی پر کنید. تابستان فرصتی است برای تفریح و استراحت که در کنار آن باید به درس‌ها و برنامه‌های درسی کودکان هم رسیدگی شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.