مدیران آزادشده‌ی هلال احمر در فرودگاه بنغازی‌اند

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد، گروگان‌های آزادشده‌ی ایرانی به فرودگاه بنغازی وارد شدند و در ساعات آینده به ایران می‌آیند.

پویا حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که هفت گروگان ایرانی پس از ۶۵ روز، با رایزنی‌های صورت‌گرفته آزاد شدند، بیان کرد: هیأت گروگان گرفته‌شده هلال احمر ایران در لیبی، ظهر امروز آزاد شد و برای عزیمت به کشور در حال حاضر در فرودگاه بنغازی است.

به گزارش ایسنا، هشتم مردادماه امسال هیأتی هفت نفره شامل منتظر شبر ـ مدیرکل هلال احمر تهران ـ، محمدی عراقی ـ معاون امور بین‌الملل هلال احمر ـ، محمد عباسی ـ مدیرکل حوزه‌ی ریاست ـ، دکتر بلوچی ـ مدیرکل تدارکات پزشکی ـ، دکتر شاه‌رضایی ـ معاون درمان هلال احمر ـ، موسوی ـ مشاور رییس هلال احمر ـ و شریفی‌فرد ـ کارشناس امور بین‌الملل ـ که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی به این کشور رفته بودند، پس از امضای یک توافق‌نامه، به‌شکل مرموزی ربود شدند و ۶۵ روز توسط افراد مسلح گروگان گرفته شده بودند.

خبر آزادی این هیأت هفت نفره در حالی اعلام شد که صبح امروز آن‌ها در سومین تماس تلفنی با خانواده‌های‌شان، از سلامتی خود خبر داده بودند؛ اما حرفی از آزادی‌شان نزدند. همچنین آن‌ها در شرایطی پس از ۶۵ روز آزاد شدند که تلاش مسئولان هلال احمر برای آزادی آن‌ها بی‌سابقه بود. به‌گونه‌ای که پس از اعلام این خبر، ابوالحسن فقیه ـ رییس جمعیت هلال احمر ایران ـ در دیدار فوق‌العاده با پیتر ریتر ـ رییس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در ایران ـ درخواست خود مبنی بر آزادی هرچه سریع‌تر این افراد اعلام کرد.

ربوده شدن هیأت ایرانی در حالی اتفاق افتاد که این جمعیت تا کنون ۱۸۰ تن محموله‌ی غذایی برای مردم لیبی فرستاده است، کمک‌هایی که به گفته‌ی رییس جمعیت هلال احمر ایران، می‌تواند با وجود این اتفاق، شکل دیگری به خود بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.