مدیران به هنرمندان بسیجی توجه بیشتری کنند

شنبه ۳ تیر – ۰۱:۰۰:۳۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل خانه ی هنرمندان ایران:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مجید سرسنگی مدیرعامل خانه ی هنرمندان ایران و عضو شورای عالی بسیج هنرمندان در جمع بسیجیان حاضر در سالن استاد ناصری خانه ی هنرمندان ایران اظهار کرد: «هنر و فرهنگ ما زمانی می تواند مانند هشت سال دفاع مقدس غرور آفرین شود و از همه ی مشکلات سربلند بیرون آید که به دور از دریچه های تنگ سیاست تنها در خط ولایت و متصل با ولایت عمل کند».
به گزارش خبرگزاری آریا، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه ی هنرمندان و عضو شورای عالی بسیج هنرمندان با حضور در مراسم اختتامیه ی هفتمین برنامه ی معنوی بداهه نویسی در تالار ناصری خانه ی هنرمندان ایران، ضمن خیرمقدم به هنرمندان بسیجی، یکی از دلایل و ویژگی های عمده ی انقلاب اسلامی ایران در کنار رهبری خردمندانه، قدرتمندانه و هوشمندانه ی امام راحل (ره)، بنیان گذاشتن نهادهایی همچون بسیج دانست که در گذشته، حال و آینده از انقلاب و ارزش های نظام اسلامی حمایت می کنند.
سرسنگی با تقسیم کردن مدیران نظام، به مدیران حافظ نظام و مدیران کمال گرا، رهبری امام (ره) را ترکیبی از این دو نوع دانست و اشاره کرد که وی نه تنها در حفظ نظام می کوشید بلکه با نگرش به آینده، هم به رهبری نظام در زمان خود فکر می کرد و هم به شکل گیری بن مایه هایی که نظام را در آینده حفظ کند می اندیشید.
مشاور هنری شهردار تهران به نقش و اهمیت شکل گیری بسیج اشاره کرد و گفت: «بسیج در زمانی به وجود آمد که وظیفه ی اصلی آن حفظ انقلاب و دفاع در برابر هجوم ارتش بعثی عراق بود و بسیاری فکر می کردند با پایان گرفتن جنگ نقش آن کاسته شود اما با درایت و زکاوت امام (ره) تفکر بسیج و بسیجی باقی ماند تا نقش خود را به عنوان ارگانی که با جامعه پیوند خورده بیش از پیش ارائه کند».
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر بسیجی تبدیل به یک برند شده تاکید کرد: «حوزه ی فرهنگ و هنر یکی از راههای ادامه ی فعالیت های بسیج بعد از دوران دفاع مقدس بود. بسیج با همان قدرتی که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال از خود نشان داد، امروزه در خط مقدم حفظ فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی در نبردی جدی با هجوم رسانه ها و تبلیغات منفی و کذب مستکبران جهانی قرار دارد. این مایه ی خوشحالی است که فرهنگ و هنر بسیجی تبدیل به یک برند شده و بسیار تاثیر گذار است».
وی در جمع پرشور بسیجیان و هنرمندان بسیجی در خانه ی هنرمندان ایران اعلام کرد: «در کشور ما سلیقه های سیاسی مختلفی وجود دارد و به نظر من، هنر و فرهنگ ما زمانی می تواند مانند هشت سال دفاع مقدس غرور آفرین شود و از همه ی مشکلات سربلند بیرون آید که به دور از دریچه های تنگ سیاست تنها در خط ولایت و متصل با ولایت عمل کند. به نظر من این هنر بسیجی است».
سرسنگی با تاکید بر اینکه ما در کشور هنرمندان برجسته و متعهدی داریم و بایستی بین هنرمند و هنرمندنما ها تمایز قائل شد افزود: «سازمان بسیج هنرمندان در صدد است که دو هدف عمده را دنبال کند. یکی توجه به هنر اصیل و برگرفته از انقلاب و دفاع مقدس و دیگری پرورش هنرمندانی که برخاسته از بطن بسیج باشند تا جلوی انقطاع نسل ها را در حوزه ی فرهنگ و هنر بگیرد».
وی همچنین به ویژگی بارز هنر و هنرمندان بسیجی اشاره کرد و افزود: «ما به هر قیمتی هنر را قبول نداریم. عالی ترین نقطه ی هنر تسلیم در برابر حضرت حق است. هنرمندان بسیجی یک رای دارند و آن این است که هنر را جز در دین در چیز دیگری نمی شناسند. هنرمند بسیجی هنر را پله ای برای رسیدن به خدا و پله ای برای کمال می داند. هنرمند بسیجی زیر پرچم ولایت و در انتظار ظهور آقا امام زمان (عج)، انتظار می کشد ولی انتظاری که توام با حرکتی برای تعجیل در ظهور آن حضرت است».
مدیر تماشاخانه ی ایرانشهر با بیان اینکه بسیج هنوز برای رسیدن به کمال مطلق خود نبایستی از حرکت دست بکشد، حرکت بسیج هنرمندان را طی این چند سال برای دستیابی به قله های افتخار فرهنگ و هنر، بسیار امیدوار کننده توصیف کرد و خاطر نشان کرد: «توقع از هنرمندان بسیجی بیشتر از اینهاست.  متاسفانه به علت تشدد مدیریت هنری و نداشتن برنامه های دراز مدت، نسل جوان و هنرمند ما آسیب دیده است. برخی از مدیران فرهنگی نظام در عمل شیفته و دل باخته ی کسانی هستند که بویی از نظام نبرده اند. مدیران در هر دستگاه فرهنگی و هنری بایستی به هنرمندان بسیجی توجه بیشتری نشان دهند. ما در خانه ی هنرمندان سعی کرده ایم پایگاه مناسبی را برای هنرمندان واقعی و بسیجی ایجاد کنیم تا به حمد الهی بتوانیم شاهد بروز استعدادهایی بزرگ باشیم که گوشه ای از هنر دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را در حوزه فرهنگ و هنر به تصویر بکشند».
گفتنی است مراسم اختتامیه ی هفتمین برنامه ی معنوی بداهه نویسی با موضوع مقام معلم و شأن و منزلت حضرت زهرا(س) و روز مادر، جمعه دوم تیرماه سال جاری با حضور هنرمندان بسیجی و شخصیت های کشوری و لشکری، از سوی سایت آثار هنرمندان ایران (عزیزی هنر) با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، کانون بسیج شهرستان پیشوا، انجمن خوشنویسان پیشوا و با همراهی خانه ی هنرمندان ایران در سالن استاد ناصری خانه ی هنرمندان برگزار شد.
در ادامه ی این اختتامیه ضمن اجرای برنامه هایی متنوع، به هنرمندان برگزیده از بین یکصد و هفتاد هنرمند بسیجی در قالب های گرافیک، عکاسی، طراحی، نقاشی و خوشنویسی به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.
لازم به ذکر است به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، همزمان با اختتامیه ی هفتمین جشنواره ی بداهه نویسی، بزرگداشت پاسدار مرحوم «اباصلت صادقی» از اساتید صاحب نام خوشنویسی کشور از شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی، که هم در عرصه ی هنر و هم اخلاق شهره بود نیز برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۳۱۳۰۰۳۷۵۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.