مدیرعامل صندوق جهانی توسعه شهرها:هیچ شهری نمی‌تواند به تنهایی توسعه را پیش ببرد

دفتر آسیایی صندوق جهانی توسعه شهرها در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، آلن سو، مدیرعامل صندوق جهانی توسعه شهرها و دبیرکل انجمن کلان‌شهرهای جهان (متروپلیس) امروز، ۱۳ مهر ماه در مراسم افتتاحیه این صندوق که در برج آلتون مشهد برگزار شد، گفت: مشکل اساسی شهرها امروز این است که چگونه توسعه ادامه پیدا کند زیرا در شرایط جهانی پیچیده‌ای قرار داریم و توسعه شهرها با وجود بحران اقتصادی فعلی مشکل است و ایران هم از این قضیه مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: در شرایطی که مشکلات مالی و اقتصادی زیادی در جهان وجود دارد هدف ما در صندوق جهانی توسعه شهرها کمک به یکدیگر است و اینکه یک خانواده تشکیل داده و با هم موفق شویم زیرا هیچ شهری نمی‌تواند به تنهایی توسعه را پیش ببرد و هر شهر نیازمند همکاری دیگر شهرهاست.

وی ادامه داد: این همکاری باید همه جانبه و در سطح ملی و بین‌المللی باشد و ما امروز در چارچوب انجمن مترو پلیس پذیرای ۱۳۹ شهر دنیا بوده و از این طریق توسعه شهرها را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق جهانی توسعه شهرها خاطرنشان کرد: این همکاری ضروری است و مشهد و دیگر شهرهای ایران می‌توانند روی همکاری‌های ما حساب باز کنند زیرا در کنار شما هستیم.

آلن سو با بیان اینکه این همکاری و همبستگی به توسعه شهرها کمک می‌کند، افزود: امروز مشهد برای توسعه به دنبال شرکای مالی است و ما از طریق صندوق جهانی توسعه شهرها سرمایه‌گذاران را به شهرداری مشهد معرفی می‌کنیم و البته نه تنها باید در مورد دسترسی به منابع مالی کار شود بلکه باید دسترسی به شناخت‌ها و دانش‌ها را نیز بیش از پیش فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل متروپلیس کمک به افراد درگیر در اداره شهرها بود و همکاری و همفکری ما با یکدیگر توسعه جهانی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به بحران مالی جهانی گفت: با همکاری یکدیگر این بحران حل می‌شود اما در غیر این صورت وضعیت وخیم‌تر خواهد شد؛ امروز شرایط شهرنشینان در اسپانیا و ایتالیا هم سخت است و شهروندان مشکلات زیادی دارند زیرا مسوولان نمی‌توانند راه‌حل‌های مناسب ارایه کنند و ما باید به دولت‌های خود کمک کنیم.

دبیرکل انجمن کلان‌شهرهای جهان(متروپلیس) با بیان اینکه اقتصاد منطقه‌ای باید در خدمت توسعه باشد، خاطرنشان کرد: در شرایط بحران مالی باید به فکر پویایی اقتصاد محلی بود چون می‌تواند به شهرها و مناطق مختلف کمک کند و در چنین شرایطی یک مرکز برای همفکری ایجاد شده و همفکری در مورد منابع مالی مهمتر است.

آلن سو ادامه داد: صندوق جهانی توسعه شهرها کمک می‌کند تا شهرها به منابع مالی دسترسی پیدا کنند که مشهد یک نمونه خوب برای توسعه محلی و ارتباطات بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مشهد توانسته بین سنت و مدرنیته ارتباط برقرار کند، افزود: این شهر برای ما یک فرصت بسیار عالی است و امیدوارم با کمک شما بتوانیم با دیگر شهرهای منطقه خاورمیانه نیز ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.