مدیر یک واحد مرغداری گوشتی در گفتگو با آریا :اگر حمایت نکنند ، اوضاع بدتر از این می شود

خبرگزاری آریا-مدیر یک واحد مرغداری گوشتی نبود برنامه ریزی منسجم وزارت صنعت ،معدن و تجارت را در گرانی مرغ دخیل دانست و گفت: اگرنهاده در اختیار مرغدار قرار بگیرد مرغ ارزان می شود.
ابراهیم  مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا بیان داشت:اگر وزارت صنعت به تعهدات خود در خصوص تحویل نهاده ها بدون واسطه عمل کند مرغ ۴۷۰۰ تومانی بدون محدودیت در بازار عرضه خواهد شد.
وی گفت: متاسفانه در شرایط فعلی که قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است شرکت پشتیبانی امور دام  نهاده مرغ را به کشتارگاه تحویل می دهد و کشتارگاه با هر قیمتی که دلش بخواهد به مرغدار نهاده عرضه می کند.
مرادی خاطر نشان کرد کنجاله سویای ۹۰۰تومانی را مرغدار باید ۲هزار تومان تهیه کند. که برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.
این تولیدکننده مرغ گوشتی یادآور شد: وزارت صنعت،معدن و تجارت تنها به فکر تنظیم بازار مرغ است در حالی که تولید کننده فراموش شده است.
وی خاطر نشان کرد تنها مشکل مرغدار تهیه نهاده نیست بلکه افزایش قیمت جوجه یک روزه نیز برمشکلات تولیدکنندگان مضاعف شده است.
مرادی گفت: قبلا هر قطعه جوجه یک روزه ۵۰۰تومان مرغدار خریداری می کرد اما در شرایط فعلی همین جوجه را باید تولید ۱۲۰۰تومان برای تهیه آن پول پرداخت نماید.  
این تولیدکننده مرغ گوشتی تلفات ناشی از بیماری ها در واحد های مرغداری ها را یکی دیگر از مشکلات مرغداران اعلام کرد و گفت:در ماه های اخیر تلفات ناشی از بیماری در گرانی مرغ نقش داشته است.
مرادی یادآور شد: موضوع تنظیم قیمت به مدیریت زنجیره‌ تولید از ابتدا تا انتها شامل جوجه یکروزه، مرغ مادر، مرغ گوشتی و واحدهای مرغداری برمی‌گردد اما وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها حلقه بازار آن را کنترل می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: اگر مسئولین در صدد حمایت از تولیدکنندگان اقدام نکنند قطعا بازار فروش مرغ شاهد کاهش قیمت نخواهد بود.
کدM-ch2531  


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.