مدیرعامل سایپا: فرهنگ ارگونومی باید نهادینه شود

مدیرعامل سایپا: فرهنگ ارگونومی باید نهادینه شود

به گزارش دنیای خودرو به نقل از موج، اولین سمینار تخصصی ارگونومی در صنایع خودروسازی با هدف بهره گیری شرکت های خودروسازی از فعالیت های ارگونومی یکدیگر و انتقال تجربیات برای حفظ و صیانت از ثروت های انسانی با حضور مدیران ایمنی و بهداشت کار شرکت های سایپا، ایران خودرو، سایپاپرس، سایپاکاشان، سایپادیزل، مگاموتور، زامیاد، بهمن موتور، ایران خودرو خراسان و مدیران ارشد شرکت پارس خودرو برگزار شد.
سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی به این سمینار، اهمیت موضوع ارگونومی در صنایع خودروسازی در سطح دنیا را یادآور شد و دقت در طراحی، اجرا و تغییرات ایستگاه های کاری را برای تسهیل فعالیت های نیروی انسانی در صنعت خودروسازی ضروری دانست.
وی وجود نیروی انسانی خلاق، سالم و توانا برای تولید محصولات در خور شان مردم ایران را جزء باورهای خود دانست و هدف از برگزاری این سمینار را نهادینه شدن فرهنگ ارگونومی و افزایش سلامت و نشاط کارکنان و مرتفع شدن بسیاری از مشکلات موجود در خطوط تولید بیان کرد.
همچنین مدیر ایمنی و بهداشت کار شرکت پارس خودرو و دبیر اجرایی این سمینار با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری نیروی انسانی در صنایع گفت: از سه دیدگاه اخلاقی و انسانی، قوانین و مقررات وضع شده و نگاه به توسعه پایدار، نگهداشت سلامت افراد بسیار حائز اهمیت است و انسان به عنوان محور و مبنا و سرمایه اصلی تحقق توسعه پایدار است.
احمدوند، با اشاره به این نکته که باید با برگزاری جلسات تخصصی و سمینارهای سالانه به حل مشکلات ارگونومی در بین شرکت های خودروسازی سرعت بخشید، تاکید کرد: هدف از برگزاری این سمینار علمی و تخصصی ارائه دستاوردهای ارگونومی در بین شرکت های خودروسازی، ایجاد زبان مشترک در زمینه های ارزیابی و شناسایی مداخلات ارگونومیکی و حرکت به سمت تامین، افزایش و ارتقای سلامت و کیفیت کار و زندگی ثروت های انسانی است.
در این سمینار که با حضور اساتید دانشگاه های شهید بهشتی و تهران برگزار شد، دستاوردهای به دست آمده در سایر شرکت های خودروسازی در حوزه ارگونومی ارائه و بررسی شد و در پایان از مدیران و کارگران برتر شرکت پارس خودرو در حوزه ایمنی و ارگونومی تقدیر به عمل آمد.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.