مدیرعامل هلال احمر مازندران: مایحتاج اولیه آسیب دیدگان سیلاب بهشهر تامین شد

ˈمهدی ولی پور ˈ شنبه شب در گزارشی به ایرنا افزود: مقادیری نایلون،دوهزار قوطی انواع کنسرو ،۶۸۰کیلو قندوشکر،۲۴۰ قوطی روغن نباتی،۵۰۰بسته چای و یکهزار کیلو برنج از مایحتاج اولیه توسط جمعیت هلال احمر بین آسیب دیدگان سیلاب بهشهر توزیع شد.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از امدادگر و پرسنل جمعیت هلال احمر مازندران با بکارگیری بیش از ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۳۰دستگاه خودروی امدادی و ۶۵ دستگاه موتور پمپ های لجن کش و تخلیه آب در مناطق مختلف شهرستان بهشهر مستقر شدند.

ولی پور بیان داشت: تخلیه آب از ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری ،مشارکت در بازگشایی معابر و ارائه کمکهای امدادی اولیه به بیش از دو هزارنفر و انتقال مصدومان به مراکز درمانی از جمله اقدامات تیمهای امدادی در ساعات اولیه بروز حادثه بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت :در پی بارندگی های شدید شب گذشته و جاری شدن سیلاب در شهرهای ساری،قائمشهر،بابل،بهشهر و گلوگاه امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران بلا فاصله پس از دریافت گزارشهای اولیه به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی افزود:با توجه به آسیب پذیری گسترده در شهرستان بهشهر، مرکز ثقل عملیات امدادو نجات در این شهر متمرکز شد.

ولی پور بیان داشت: با توجه به مفقود شدن شماری از شهروندان، تیم آنست (سگهای تجسس)هلال احمر استان نیز در منطقه حضور فعال دارند.

بارندگی از نیمه شب گذشته در مناطق مختلف مازندران آغاز شد و بیشترین میزان خسارت را تاکنون به بخش شرقی شهر بهشهر وارد کرده است.

بر اساس گزارش هوا شناسی مازندران ، از شب گذشته تا صبح امروز ، شنبه ، حدود ۲۰ میلی متر در ساری باران باریده است.

بنابر این گزارش ، شهرستان بهشهر با ۹۰ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را تجربه کرد که با خسارات مالی و تلفات جانی همراه بود.

هواشناسی مازندران همچنین از وقوع طوفان همزمان با بارندگی شب گذشته در مناطق مختلف استان خبر داد و سرعت باد در بعضی از مناطق مازندران را ۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

بارندگی در مناطق مختلف مازندران همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.ک/۳

۲۵۸۵/۴۰۲

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.