مدیرکل بورس خبرداد: آغاز توزیع ۵۰۰۰ معرفی‌نامه ارز تحصیلی/ رفع مشکلات بانکی ارز دانشجویی

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم ضمن اعلام خبر آغاز توزیع ۵۰۰۰ معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی، عنوان کرد: توزیع معرفی‌نامه‌های دریافت ارز تحصیلی از سوی موسسات اعزام دانشجو به مدت پنج روز ادامه می یابد.

 حسن مسلمی نائینی به ارائه جزئیات مربوط به توزیع معرفی نامه های دریافت ارز تحصیلی پرداخت و گفت: پیرو انتشار اطلاعیه‌های مربوطه درخصوص توزیع معرفی نامه‌های دریافت ارز تحصیلی که به اطلاع دانشجویان شاغل تحصیل در خارج ازکشور رسید، توزیع ارز تحصیلی از امروز در ۱۲ شهر و ۲۳ منطقه مختلف کشور توسط موسسات اعزام دانشجو آغاز شده است.

وی با اشاره به این که امروز حدود ۵۰۰۰ نفر برای دریافت ارز ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: از این تعداد، حدود ۴۰۰۰ نفر موفق به تکمیل مدارک خود شدند و ثبت نامشان را نهایی کردند.

به گفته مدیر کل بورس و اموردانشجویان خارج وزارت علوم، معرفی نامه های دریافت ارز تحصیلی تهیه شده و در اختیار موسسات اعزام دانشجو قرار گرفته است و از امروز به مدت پنج روز توزیع می شود.

مسلمی نائینی اضافه کرد: خانواده های این دانشجویان در شهرستان های مختلف می توانند به موسساتی که محل آن را خود دانشجو تعیین کرده است مراجعه و برگه های معرفی نامه را دریافت کنند.

وی ارزهای تحصیلی را ویژه دانشجویانی دانست که با هزینه شخصی خود به خارج از کشور اعزام شده و مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در توضیح جزئیات دور جدید ثبت نام برای دریافت ارز تحصیلی عنوان کرد: دور جدید ثبت نام نیز از حدود دو هفته پیش آغاز شده است و معرفی‌نامه‌ها نیز از نهم تیر ماه توزیع می شود.

وی همچنین گفت: به نظر می رسد طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته میان بانک مرکزی و بانک‌ها تقریبا مشکلات بانکی تا حدودی حل شده است و دانشجویان می توانند هزینه تحصیل شان را دریافت کنند.

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در پایان ضمن درخواست از دانشجویان برای تکمیل هرچه سریع‌تر ثبت‌نام خود، گفت: در صورت ناقص بودن اطلاعات پس از ثبت نام، پست الکترونیکی برای دانشجو ارسال می‌شود. در این صورت اگر دانشجو بلافاصله نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کند می‌تواند معرفی‌نامه خود را در همان زمان تعیین شده دریافت کند. در غیر این صورت تاریخ تعیین شده برای وی عقب می افتد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.