مدیرکل زندان‌های قزوین: سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکیدکرد: سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییرکند و طرح‌های کمکی برای حل مشکلات زندانیان مطابق با آیین نامه اجرایی سازمان و آیین نامه مددکاری، زمینه تغییر و ایجاد زندگی سالم را بوجود آورد.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ حمیدرضافراست طلب در جلسه پرسش و پاسخ بامددکاران اجتماعی زندان مرکزی گفت: مددکاری ابزاری مهم و اصلی برای حل‌ مشکلات فردی و اجتماعی زندانیان است و همه آنها نیازمند دریافت این خدمات می باشند.

وی تصریح نمود: این حرفه در زندان ها به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرقدر حاوی رویکردی علمی باشد در رسیدن به اهداف اصلاحی موفق تر خواهیم بود.

فراست طلب به حساست شرایط روحی و روانی زندانیان در وقت تحمل حبس اشاره نمود و گفت: درک صحیح از مشکل و موقعیت زندانی باید مورد توجه مددکاران قرار گرفته و با مسؤلیت پذیری و وجدان کاری،درکمک به آنها اهتمام ورزند.

به گفته وی مشکلات و چالش های مددکاری زندان در چارچوب انجام وظایف قانونی و سازمانی برطرف خواهد شد. مددکاری مبتنی بر اصول و مهارت به حل مسائل ورفع مسائل زندانیان منتهی می‌شود.

فراست طلب سطح خدمات مددکاری در زندان را گسترده تر از سایر نهادهای خدمت دهنده اجتماعی دانست وگفت: ارتباط با زندانی،گفت‌وگو با خانواده و شاکی، حضور در مراجع قضایی، پاسخگویی به مسوولان زندان و سایر نهادهای ذیربط ،جزیی از وظایف مددکاری اجتماعی است و بسیاری از معضلات مبتلا به زندانیان را رفع خواهد نمود.

مدیرکل زندان‌های قزوین به مهارت‌های عملی درمددکاری اجتماعی اشاره نمود و گفت: خوب ملاحظه نمودن، خوب شنیدن و خوب حرف زدن مهمترین مهارت‌های ارتباطی مددکاران است و زمینه‌های مناسب در تغییر نگرش زندانی نسبت به پدیده‌ های پیرامونی خود را بوجود می‌آورد.

فراست طلب اقدامات جاری را در رفع کاهش معضلات واحد مددکاری زندان مؤثر دانست و اضافه نمود:در طراحی و جانمایی تازه زندان مرکزی، واحد مددکاری حاوی فضایی نسبتا مناسبی برای مصاحبه و سایر فعالیت‌های خود دارد. این اقدام فاصله بین مددکاران و زندانی را حذف نموده و فرایند وقت ارائه خدمات به متقاضیان کاهش چشمگیری داشته است.

وی در پایان تاکیدکرد: مددکاران اجتماعی زندان‌ها باید همه تلاش خود را با جدیت بیش از بیش به کار گیرند و با پایبندی به منشور اخلاقی این حرفه به زندانیان نیازمند وخانواده آنها ارائه خدمت نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.