مدیر اریکسون مدیرعامل مایکروسافت می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

احتمال می‌رود "هانس وستبرگ"(Hans Vestberg) مدیرعامل کنونی شرکت مخابراتی اریکسون به عنوان مدیرعامل بعدی شرکت مایکروسافت جایگزین "استیو بالمر"(Steve Ballmer) شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منابع آگاه داخلی نزدیک به فرآیند انتخاب مدیرعامل تازه مایکروسافت اعلام کردند که هیئت مدیره این شرکت بزرگ نرم‌افزاری به صورت فعال مدیرعامل شرکت اریکسون را مورد سنجش قرار می‌دهد تا احتمال جایگزینی او را با مدیرعامل کنونی مایکروسافت بررسی کند.
 
وستبرگ که هم‌اکنون ۴۸ سال دارد، در سال ۱۹۸۸ به اریکسون پیوست و بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی مدیریت مرکز مالی این شرکت بزرگ مخابراتی را عهده‌دار شد. او سپس در سال ۲۰۱۰ میلادی پست مدیرعاملی شرکت اریکسون را از آن خود کرد.
 
یکی از اقدام اصلی او واگذاری سهم ۵۰ درصدی شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه سونی- اریکسون به شرکت ژاپنی سونی و مدیریت گروه‌های بازرگانی مختلف شرکت مخابراتی اریکسون بود.
 
لازم به ذکر است "استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) مدیرعامل اسبق نوکیا به همراه "ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیر مرکز سیستم‌های پردازش ابری مایکروسافت از دیگر اشخاصی می باشند که حضور آن‌ها در پست مدیرعاملی مایکروسافت همچنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
شرکت مایکروسافت قصد دارد فرآیند جست‌وجو به دنبال مدیرعامل تازه را اوایل سال جاری میلادی به اتمام برساند تا با گذشت مدت کوتاهی پس از آن، مدیرعامل تازه مشغول به کار شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.