مذاکراتی بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد

۲۵ام بهمن ،

حسین معین‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به درخواست‌های مکرّر آمریکا برای مذاکرات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به تحریم‌ها و ۳۴ سال دشمنی آمریکا با ملت ایران، این مذاکرات صورت نخواهد گرفت.

“حسین معین‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  بحث مذاکره دوجانبه ایران و آمریکا اظهار داشت: نفس مذاکره خوب است، ولی آیا برای مذاکره دوجانبه، حسن نیت و یا تضمینی وجود دارد؟

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تا حد ممکن، حسن نیت خود را نشان داده ولی باید توجه داشت که با تحریم‌های موجود، آیا می توان مذاکره مستقیم داشت یا مشکلی را حل و فصل کرد؟
 
این کارشناس سیاست خارجی، تصریح کرد: مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت، زیرا آمریکایی‌ها در این ۳۴ سال، ماهیت اصلی خود را به ملت ما نشان داده‌اند.

معین‌آبادی گفت : ملت ایران از سال ۵۷ تاکنون به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده و هیچ چیز کم ندارد، لذا باید گفت ایران یک قدرت منطقه‌ای است و می‌تواند به همه اهداف خود دست یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی، به‌دنبال منافع خود بوده اما همه اهداف آن‌ها با شکست روبرو شده و اکنون کشورمان را به‌عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه می‌داند و می‌خواهد از طریق ایران به اهداف خود در منطقه برسد که چنین چیزی غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.