مرادی پس از ۱۳ سال رکورد شاهین نصیری نیا را جا به جا کرد

به گزارش ایرنا، رکورددار دو ضرب دسته ۸۵ کیلوگرم ایران تا قبل از شروع رقابتهای سال ۲۰۱۲ قهرمانی آسیا؛ ‘شاهین نصیری نیا’ بود.

این قهرمان ارزنده کشورمان ۱۳ سال پیش و در مسابقات قهرمانی ۱۹۹۹ جهان در آتن با مهار وزنه های ۱۷۵ در یک ضرب و ۲۱۵ در دو ضرب، هر سه رکورد یک ضرب، دو ضرب و مجموع ایران را به نام خود به ثبت رساند.

مرادی که سال گذشته با مهار وزن ۱۷۶ کیلوگرم در مسابقات جام باشگاه های آسیا رکورد یک ضرب این دسته را به نام خود ترقی داده بود، دقایقی پیش با مهار وزنه ۲۱۶ کیلو گرمی در رقابت های قهرمانی آسیا در کره جنوبی، رکورد دو ضرب را به نام خود ثبت کرد تا نصیری نیا فقط رکورد مجموع این دسته را با حد نصاب ۳۹۰ کیلوگرم در اختیار داشته باشد.

پیش از مرادی، کیانوش رستمی هم با انتخاب وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی در آخرین حرکت خود در مسابقات قهرمانی آسیا به رکورد ایران حمله کرد، اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد.

گفتنی است سهراب مرادی با تکرار این وزنه در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن، رکورد المپیک را نیز به نام خود به ثبت خواهد رساند.

رکوردهای جهانی این دسته هم با ۱۸۷ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۸ کیلوگرم در دو ضرب و ۳۹۴ کیلوگرم در مجموع، در اختیار وزنه برداری از بلاروس و چین قرار دارد.

۹۱۲۲/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۶۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.