مرادی: کم کم باید به فکر خداحافظی باشم/مطمئنم عاقبت طلایی می شوم

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – سجاد مرادی از امروز در کرمان استارت می‌زند.

او که به قول خودش تا به حال تمرین بدنسازی در زمستان را جدی تجربه نکرده، با آمدن سمیر خدار مربی الجزایری‌‌اش امسال می‌خواهد جور دیگری تمرین کند. تمرینی که نتیجه‌‌اش تکرار بازی‌های آسیایی باشد، این بار در اینچه‌اون کره. خودش هم به این قضیه اعتراف می‌کند: «من تا به حال تمرین بدنسازی زمستانی نداشته‌ام. برای اولین بار امسال در زمستان تمرین می‌کنم. البته مربی‌ام هم بسیار به تمرین بدنسازی زمستانی اعتقاد دارد.»

رکورددار نیمه استقامت ایران دیروز بعد از اینکه خدار قراردادش را در فدراسیون امضا کرد، با او راهی اصفهان شد تا از امروز در کرمان اردو بزند، برای ۲۱ روز: «از امروز اردوی ۲۱ روزه‌ام در کرمان آغاز می‌شود چرا که کرمان هم ارتفاع دارد و هم هوایش گرم‌تر است و برای تمرینات بدنسازی و استقامت شرایط خوبی دارد.» قهرمان ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو که به تنبلی در تمرین مشهور است، امیدوار است بتواند تمرینات زمستان را تحمل کند: «من قبلاً شاید چون مربی خوبی نداشتم، برای تمرین تنبلی می‌کردم اما امیدوارم حالا تمرینات را تحمل کنم. مطمئنم می‌توانم.» او تحمل تمرینات را سخت نمی‌داند: «البته تاب آوردن پای تمرینات بسیار هم سخت نیست. به ‌هر‌ حال من امسال تصمیمم را گرفته‌ام. از طرفی مربی‌ام بسیار هم سختگیر نیست. او با تمرین و برنامه‌های من آشناست. حتی می‌داند که من کمی تنبلم. به قول معروف فازش با فاز دل من آشناست (با خنده). به ‌هر ‌حال باید طاقت بیاورم.»

اما حرف‌های او برای تحمل تمرینات بسیار جدی است چرا که می‌خواهد سال‌های آخر عمر ورزشی‌‌اش، سال‌های طلایی‌‌اش باشد: «مطمئنم خوب تمرین می‌کنم و عاقبت طلایی دارم چرا که اشک‌های بعد از ناکامی ورزشکار همان عرق‌هایی است که موقع تمرین نریخته. من حالا می‌خواهم در تمرین عرق بریزم تا به جای اشک‌های ناکامی و پشیمانی، بعد از مسابقه اشک شوق بریزم و خوشحالی کنم.» هر چند مرادی هنوز نمی‌داند کی از ورزش خداحافظی می‌کند اما خودش هم اعتراف می‌کند که سال‌های آخر کارش است: «این سال‌ها، سال‌های آخر عمر ورزشی‌ام است. حالا که باید کم‌کم به فکر خداحافظی باشم، می‌خواهم خاطره‌های خوش به جا بگذارم، به خاطر همین جدی شده‌ام. البته هنوز دربارهٔ زمانش تصمیم نگرفته‌ام اما باید به فکرش باشم.»

او بدش نمی‌‌آید تا بعد از المپیک ۲۰۱۶ بماند: «شاید هم بعد از المپیک ۲۰۱۶ رودوژانیرو بروم. می‌خواهم تنها ورزشکار ایرانی‌ای باشم که ۴ المپیک را تجربه کرده است. البته گرفتن مدال المپیک برنامه خاص خودش را می‌خواهد. گرفتن مدال المپیک به زبان بسیار راحت است اما به‌ دست ‌آوردنش سخت.» قهرمان ۸۰۰ متر بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو می‌خواهد از اینچه‌اون هم با مدال برگردد: «می‌خواهم در بازی‌های آسیایی با مدال کار خاصی انجام دهم. خاص به معنای رکوردزنی نیست چرا که هدف اصلی فدراسیون هم مدال است. منم بهترین مدال را می‌خواهم. البته رکوردزنی در ۱۵۰۰ متر شاید راحت باشد اما در ۸۰۰ متر نه. شاید رکورد را در مسابقه‌های دیگر بزنم.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.