مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن

جام جم آنلاین: مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور رئیس رسانه ملی و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و علاقه‌مندان به قرآن برگزار شد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، در این مراسم از ۵ اثر منتخب پژوهشی در حوزه علوم قرآنی از جمله طرح ملی تلاوت، پوستر و نشان جشنواره‌های قرآنی آیات ، ترجمه قرآن به زبان اردو ، قرآن کریم به خط نستعلیق، سامانه تلفنی قرائت و تفسیر قرآن کریم رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از نفرات اول تا سوم آثار منتخب پژوهشی در حوزه علوم قرآنی نیز با اهدای لوح تقدیر شد.

رئیس سازمان صداو سیما در این مراسم با بیان آیاتی از قرآن کریم به موضوع اخلاق قرآنی از دیدگاه شهید مطهری پرداخت و گفت: جامعه قرآنی کشور باید بیش از دیگران به خلق و خوی قرآنی متصف باشند.

رئیس رسانه ملی افزود: روش قرآن در برخورد با مخالفان و منکران آیات الهی ، ریشه‌یابی و پرداختن به لایه‌های درونی آنهاست تا در کنار طرح بحث‌های استدلالی و تعقلی از موضع حکیمانه ، شفابخش مخاطبان خود باشد.

آقای ضرغامی با اشاره به اقدامات گسترده رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در اشاعه فرهنگ قرآنی گفت : افزایش چشم‌گیر استقبال آحاد مردم از نمایشگاه علوم قرآنی بیانگر عشق و علاقه جامعه ایرانی به قرآن کریم و ارتقاء محسوس دانش قرآن در میان مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه علوم اسلامی گزارشی از ویژگی‌های بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را ارائه کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.