مراسم افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر شمسه، امروز برگزار می گردد

۲۳ آبان ،

در جشنواره شمسه معضلات شهری به صورت گسترده ای با زبان نمایش و تئاتر مطرح می گردد.

حمت ایمنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در این مراسم، کانون های تئاتر جشنواره شمسه مناطق ۲۲ گانه تهران افتتاح می گردد.

وی همچنین دعوت هنرمندان سرشناس کشورمان از ۲۲ منطقه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه خبر داد و تصریح کرد: هنرمندانی همچون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و داوود رشیدی به عنوان نمایندگان نمادین مناطق تهران در کانون تئاتر شمسه حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر شمسه فضایی را فراهم کرده که در آن معضلات شهری به صورت گسترده ای با زبان نمایش و تئاتر مطرح شود.

وی افزود: سال قبل در جشنواره تئاتر شمسه ۳۰۰ گروه نمایشی مردمی در محله های تهران شکل گرفت و ۱۰۰ گروه در بخش نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند که نیمی از این گروه ها در جشنواره تئاتر امسال نیز شرکت دارند.

دبیر علمی جشنواره تئاتر شمسه یادآور شد: در جشنواره امسال، علاوه بر رئوس مباحث سال قبل و استفاده از تجربیات دوره پیش در کانون تئاتر، نمایشنامه هایی در مورد گروه های خاص از جمله کودکان کار، معلولین و … نیز در نظر گرفته شده است تا هم از پتانسیل گروه های نامبرده در موضوع تئاتر استفاده شده و هم مشکلات و مسایل این بخش از شهروندان با زبان هنر و نمایش مطرح شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.