مراسم تودیع سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد

به گزارش ایرنا، سفیر قزاقستان به عنوان جانشین شیخ السفرا در این مراسم گفت: ‘ محمد باقر بهرامی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران، در طول ماموریت خود در باکو، برای توسعه مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان تلاش زیادی به عمل آورد.

‘ سریک پریم بتواف ‘ از خدمات سفیر ایران در باکو تقدیر کرد و گفت: بهرامی در طول مدت ماموریت خود در دوستی ها و نزدیکی روابط دو کشور نقش مهمی را ایفا کرد.

در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن تشکر از حضور تمام میهمانان ایرانی و خارجی، بر تعمیق و توسعه همه جانبه روابط دو کشور همسایه، تاکید کرد.

‘محمد باقر بهرامی’ با اشاره به مدت ماموریت خود در جمهوری آذربایجان اظهارداشت: این ماموریت تجربه گرانسنگی برای من بود تا بتوانم از آن در جهت کمک به توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان استفاده کنم.

وی یاد آورشد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه خود مبتنی است و جمهوری آذربایجان به علت اشتراکات تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و تمدن در سیاست خارجی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تاریخ و تمدن ایران زمین نشان می دهد که ایرانیان ملتی صلح طلب بودند و همواره با صلح و دوستی با سایر ملت های جهان زندگی کرده و به آنها عشق ورزیده اند.

بهرامی تصریح کرد: آموزه های دین مبین اسلام ، تاریخ تمدن کهن وعشق به انسان ها ، سیاست جنگ و خونریزی را نفی می کند و جمهوری اسلامی ایران خواستار از بین بردن همه سلاح های کشتار جمعی در جهان است.

وی تاکید کرد: ما استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز را در خدمت بشریت و همه ملت های جهان ضروری می دانیم و معتقدیم ملت های جهان با دوستی ها و تعامل باید از دستاوردهای علمی در صلح و صفا و محبت با یکدیگر زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ، ‘الله شکور ‘ پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز و تعدادی از شخصیت های سیاسی وزارت امورخارجه و نخست وزیر جمهوری آذربایجان، از میهمانان این مراسم بود.

در پایان این مراسم تجار، بازرگانان و تعدادی از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان از خدمات محمد باقر بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو تقدیر و قدردانی کردند.

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۳۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.