مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در حرم حضرت زینب (س) برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در سوریه برگزار شد، آیت الله سید ‘مجتبی حسینی’ نماینده معظم له در این کشور، ‘محمد رضا رئوف شیبانی ‘ سفیر ایران در سوریه و ‘احمد جبریل ‘ دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ( فرماندهی کل) سخنرانی کردند.

آیت الله حسینی تاکید کرد که امام خمینی (ره) در عصر حاضر با انقلاب اسلامی در ایران موجب بیداری مردم در کشورهای مختلف، احیای اسلام ناب محمدی (ص) و گسترش اسلام خواهی در جهان شد.

وی خاطر نشان کرد که امروز اگر ندایی در مقابل ظلم و استکبار در جهان می شنویم برگرفته از تفکر ایشان است و مقام معظم رهبری نیز این راه را ادامه داده و پرچمدار راه حضرت امام (ره) است.

نماینده مقام معظم رهبری با تاکید بر این که آیت الله خامنه ای سکاندار حرکت حضرت امام (ره) است، افزود: ایشان در قرن حاضر می تواند الگویی برای همه رهبران جنبش های آزادیبخش باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به ارائه چهره واقعی از اسلام به جهانیان بر ضرورت استمرار اندیشه های حضرت امام (ره) به عنوان یک راهبرد در برابر چالش های کنونی تاکید کرد.

شیبانی نیز در مراسم مزبور با اشاره به شخصیت و جایگاه حضرت امام (ره) به عنوان یکی از بزرگ ترین مردان قرن حاضر تاکید کرد که ایشان توانست بت شاهنشاهی را پس از سالیان سال سرنگون و حکومت دینی را جایگزین آن کند.

وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران امروز با رفتار خود ثابت کرد که هیچگاه دین از سیاست جدا نبوده و در سایه دین می توان به افتخارات دنیوی و اخروی برای مردم معتقد در جهان دست یافت.

احمد جبریل نیز در مراسم ارتحال امام (ره) در مصلای حرم حضرت زینب (س) در سخنانی گفت که ایشان بزرگ مردی بود که به تمام مسلمانان دنیا جرات داد تا در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند .

وی با اشاره به پیوند امام راحل با مردم و درسی که در این زمینه به جهانیان آموخت ، افزود که همه مردم مسلمان در جهان و آزادیخواهان مدیون افکار و اندیشه های ناب امام خمینی (ره) هستند.

این شخصیت فلسطینی خاطر نشان کرد که ایشان با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نگاه عمیق خود را به موضوع فلسطین و مسجد الاقصی نشان داد.

جبریل تاکید کرد که حضرت امام (ره) با تاکید بر مقاومت و جهاد روحیه جدیدی را در میان مسلمانان دمید و در ابتدا صهیونیست ها فقط با مبارزات مردم فلسطین روبرو بودند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران امروز صهیونیست ها با همه جهان اسلام مواجه هستند.

در این مراسم شمار زیادی از طلاب حوزه های علمیه در اطراف حرم حضرت زینب (س)، مقام ها و مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در سوریه،برخی از شخصیت های فلسطینی از جمله ابومجاهد از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، مسوولان دفاتر برخی از آیات عظام مستقر در سوریه حضور داشتند.

فردا ( یکشنبه ) نیز قرار است همزمان با برگزاری مراسم در ایران و در جوار حرم مطهر حضرت امام (ره) مراسمی نیز در مسجد جامع امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه دمشق از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شود.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۳۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.