مراسم معارفه رگولاتور، رئیس هیئت مدیره زیرساخت و معاون بین الملل وزیر ارتباطات برگزار شد

مراسم معارفه رگولاتور، رئیس هیئت مدیره زیرساخت و معاون بین الملل وزیر ارتباطات برگزار شد

تداوم همکاری با بخش خصوصی، عامل موثری در بروز نوآوری و خلاقیت‌ها در کشور است که می تواند باعث تقویت فناوری های بومی شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور در مراسم معارفه آقایان دکتر فرقانی، دکتر کرم پور و مهندس خسروی اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت با اتفاق‌های بزرگی در دولت دهم مواجه بوده است و البته انتظار داریم این تحولات با حضور مهندس خسروی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت صد چندان شود.
وی با اشاره به اهدافی که شرکت ارتباطات زیرساخت باید مطابق برنامه پنجم توسعه پیش ببرد؛ گفت: وظایف تکلیفی در حوزه با پویایی و تغییرات سریع اتفاق می افتد.
وی در خصوص فعالیت‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: نظام بخشی و تسریع امور از جمله اهداف سازمان تنظیم بوده است که در صورتی که این مجموعه ،پرتحرک حاضر شود هماهنگی و همکاری بخش خصوصی و دولتی افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات  کمیسیون تنظیم مقررات در سال گذشته اظهار داشت: این تعداد جلسات نشان از نظم موجود در رگولاتوری است.
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های معاونت فناوری و امور بین الملل وزارت افزود : هر چند در حوزه فناوری اطلاعات توفیقات کمی داشته‌ایم اما انتظار داریم گام‌های اساسی در این حوزه برداشته شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از آنان تقاضا کرد پیشرفت فناوری بومی را تکلیف بدانند.
وی با بیان این که در تداوم همکاری‌ها شاهد بروز نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها خواهیم بود گفت: کشورمان منابع غنی برای ورد به فناوری‌های نو دارد.
دکتر تقی پور همچنین از خدمات اپراتورها و فعالان بخش خصوصی تقدیر کرد و گفت: این فعالان گام‌های بلندی در ارائه خدمات متنوع و ارزش افزوده پیشگام با اهداف دولت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی برداشته اند.
وزیرارتباطات صرف هزینه ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که صرف توسعه ICT در سال گذشته شده است را نشان از رشد این مقوله در کشور دانست و گفت: باید رقم ۹/۴ درصدی CDP را تا پایان برنامه پنجم به ۸ درصد برسانیم.

لازم به ذکر است مهندس محمود خسروی در مراسم امروز به عنوان معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی شد.
همچنین وزیر ارتباطات دکتر محمد کرم پور را به عنوان معاون فناوری و امور بین الملل وزارت و دکتر محمد علی فرقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مراسم بدون حضور مهدی اخوان بهابادی -قائم مقام وزیر و معاون سابق فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات- که به دبیری شورا و ریاست مرکز فضای مجازی منصوب شده، برگزار شد و وزیر ارتباطات نیز در پایان سخنان خود در این مراسم تصریح کرد این برنامه بدون برگزاری مراسم تودیع برگزار شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.