مراقب باشیم تولید داخل متضرر نشود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در واکنش به احتمال واردات ماشین آلات دست دوم مطرح شد:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که ماشین دست دوم وارداتی باید از نظر فنی و مهندسی مطابق تکنولوژی روز باشند گفت: این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است اما نباید نتیجه نهایی آن، متضرر شدن تولیدات داخلی باشد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،سید رافعی نوری نماینده مردم خوزستان و شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که، ماشین آلات کشاورزی باید از نظر فنی مهندسی مسلط به تکنولوژی روز باشند اظهار داشت: اگر خواستار ورود به عرصه جهانی صادرات محصولات کشاورزی هستیم باید در خصوص تکنولوژی فنی مهندسی هزینه کنیم.

وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر این که منفعت کشاورز را در پی دارد، گام موثری در ایجاد رقابت بین تولیدات داخلی و خارجی بر می دارد.

نوری با اشاره به احتمال واردات ماشین آلات دست دوم کشاورزی، افزود: این مسئله که ما با تکنولوژی روز جهان مرتبط باشیم از اهمیت بالایی برخوردار است اما نباید نتیجه نهایی این مسئله، متصور شدن تولید داخل باشد.

نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: زمانی که کیفیت محصولات داخلی پایین است نباید رو به واردات محصولات خارجی بیاوریم بلکه لازم است ضعف ها را برطرف کرده و نقاط قوت را بیابیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که ارزی که برای صنعتی سازی محصولات هزینه شود، مثبت است تصریح کرد: باید متوجه باشیم که این مسئله تولیدات داخلی را زیر سوال نبرده  و ما را به جایگاه واقعی خود در عرصه جهانی نزدیک نماید.

نوری افزایش ۱۰۵۰ تومانی نرخ خردی تضمینی گندم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسئله تاثیر بسزایی در وسیع شدن سطح کشت، کشاورز دارد، از این رو امید است وزارت جهاد کشاورزی  مسائلی هم چون زمین، تامین آب ، نهاده های کشاورزی، تامین سم و کود و … را هم چون بالا بردن نرخ خرید تضمینی گندم، مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم خوزستان و شوش در خانه ملت اذعان داشت: اگر به جای واردات، کشاورزان را مورد حمایت قرار دهیم قطعاً می توانیم به سوی خود کفایی حرکت کنیم و به آن قله ای مورد نیاز خود در کشاورزی دست یابیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.