مراقب لوازم آرایشی تقلبی باشید

۱۸م دیماه ،

لوازم آرایشی غیر استاندارد و تقلبی موجود در بازار، ترکیبات بهداشتی مشخصی نداشته و استفاده از آن ها عوارض پوستی بسیاری را در پی دارد.

دکتر طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  امروزه شاهد آن هستیم که لوازم آرایشی غیر استاندارد بسیاری با مارک های تقلبی و مختلف در بازار عرضه می گردد و به سبب ارزان بودن متقاضیان بسیاری دارد اما متاسفانه اشخاصی که از این لوازم آرایشی تقلبی و غیراستاندارد استفاده می کنند از عوارض خطرناک و جبران ناپذیری که ممکن است برای آن ها به وجود بیاید بی خبرند.

وی تصریح کرد: کمترین عارضه ای که ممکن است برای این اشخاص ایجاد شود تحریکاتی است که خود را به شکل پوست پوست شدن، قرمزی، تورم و دانه های قرمز رنگ بر روی پوست نشان می دهد .

دکتر طوسی اضافه کرد: استفاده ی طولانی مدت از این لوازم آرایشی غیر استاندارد، غیر بهداشتی و تقلبی تحریکات پوستی را شدت بخشیده و احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش می دهد.

وی افزود: پیشنهاد ی من به اشخاصی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند این است که تنها لوازم آرایشی استانداردی که مورد تایید وزارت بهداشت بوده استفاده کنند و از مصرف لوازم آرایشی تقلبی بپرهیزند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.