مراودات ۲۱.۵ میلیارد دلاری ایران با بانک‌های ۴۴ کشور در سال ۲۰۲۲

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کرد مراودات ایران با بانک‌های ۴۴ کشور در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۲ میلیارد دلاری نسبت به سال ۲۰۱۲ به ۲۱.۵ میلیارد دلار رسید که ۱۶ میلیارد دلار از این رقم مربوط به سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها بوده است.

دلار

خبراقتصادی: بانک تسویه حساب‌های بین المللی در تازهترین گزارش خود اعلام کرد میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال ۲۰۲۲، با ۰٫۴۶ میلیارد دلار کاهش نسبت به پایان سال ۲۰۱۲ مواجه شده و به ۱۶٫۰۴ میلیارد دلار رسیده است. میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۶٫۵ میلیارد دلار اعلام شده بود.

سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی از پایان سال ۲۰۰۸ به‌طور کلی روندی کاهشی را طی کرده است. سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در دسامبر ۲۰۰۸ بالغ بر ۴۱٫۵ میلیارد دلار بوده است.

اختلاف میان سپرده‌ها و تعهدات ایران در برابر ۴۴ بانک بررسی شده در این گزارش در پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰٫۵۴ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان سال ۲۰۲۲ با ۱٫۶ میلیارد دلار کاهش نسبت به پایان سال ۲۰۱۲ مواجه شده است. تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷٫۱ میلیارد دلار بوده که در پایان سال ۲۰۲۲ این رقم به ۵٫۵ میلیارد دلار رسیده است. تعهدات ایران نزد بانک‌های خارجی در دسامبر ۲۰۰۸ بالغ بر ۲۰٫۴ میلیارد دلار گزارش شده بود.

به گزارش تسنیم، حجم کل مراودات بانکی ایران با بانک‌های ۴۴ کشور خارجی در پایان سال ۲۰۲۲ با کاهش ۲٫۰۶ میلیارد دلاری نسبت به یک سال قبل از آن به ۲۱٫۵۴ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۳٫۶ میلیارد دلار گزارش شده بود.

مقر اصلی بانک تسویه حساب‌های بین المللی در شهر (بازل) در سوئیس می‌باشد و گزارش‌های آن تحت عنوان «بانک‌داری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی غیربانکی متعلق به ۴۴ کشور دنیا که عمدتاً اروپایی می باشند عرضه می‌شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.