مراکز علمی کاربردی مهارتی می‌شوند

جام جم آنلاین: تا پایان سال ۹۱ تمام مراکز نظری و تئوری علمی کاربردی تعطیل و همه این مراکز مهارتی می‌شوند.

عبدالرسول پور عباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در گذشته گرایش‌ها در زمینه آموزشی به سمت دوره‌های تئوری و نظری بود اما اکنون دیدگاه ها تغییر کرده است و رشته‌ها به سمت مهارتی شدن و اشتغال آفرینی پیش می رود.

وی افزود: علاقه داوطلبان به سمت رشته‌های فنی است تا بتوانند در طول دوره آموزشی خود استعدادهای ذاتی خود را در زمینه‌هایی که به آن علاقه دارند کشف نمایند.

وی با بیان اینکه نیازهای جامعه سرمایه گذاری در زمینه رشته های مهارتی را نشان می‌دهد خاطر نشان کرد: هدف دانشگاه جامعه علمی کاربردی تعلیم و تربیت نیروهای ماهر برای آغاز کسب و کار در جامعه است.

وی تاکید کرد:‌دانشگاه جامع علمی کاربردی معتقد است هر شغل یک رشته و هر رشته یک شغل باید ایجاد کند لذا تمام دستگاه های اجرایی باید سعی کنند تا شرایط را برای ارتقاء نظام آموزشی مهارتی فراهم سازند.

وی تصریح کرد:  باید رابطه منطقی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود و توسعه کارآفرینی و بهره‌وری در رأس دوره‌های آموزشی قرار گیرد.

وی در پایان افزود: این دانشگاه برای اولین بار در مهر امسال ۱۶۰ دانشجو در مقطع مهندسی فناوری ارشد در ۱۶ رشته صنعتی جدید خواهد پذیرفت که گامی مهم در جهت ارتقاء نظام آموزشی مهارتی محسوب می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.