مرتضی علی حسینی مدیرعامل بیمه دی شد

۲۷م دیماه ،

بینا- بعد از مدت ها زمزمه و کش و قوس،مدیرعامل بیمه دی بالاخره تغییر کرد و مرتضی علی حسینی به پیشنهاد رئیس بنیاد شهید جانشین فتح نژاد در این شرکت فرابورسی شد.فتح نژاد هم رئیس هیئت مدیره شد.
بر اساس گزارش فارس،در حالی از مدت‌ها پیش تغییر مدیران عامل بانک و بیمه دی در بعضی محافل از جمله بازار سهام شنیده شده بود که دو روز بعد از اعلام آمادگی فرامرز فتح نژاد برای تحویل امور مدیریت، این شرکت فرابورسی و وابسته به بنیاد شهید با تغییر مدیرعامل مواجه شد.
براساس این گزارش،به این ترتیب فتح نژاد که از خرداد سال قبل مدیریت این شرکت ۶۱ میلیارد تومانی را به عهده گرفته بود ،خواسته یا ناخواسته بعد از ۱۸ ماه، پست مدیرعاملی را به فردی بنام مرتضی علی حسینی داد. وی امروز در محل بیمه دی حاضر شده است.
به گفته آگاهان علی حسینی نماینده مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید است، بطوری که از چندماه پیش با حکم رسمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید به عنوان بازرس ویژه و نماینده در بیمه دی حضور یافته بود.
با این اوصاف درحالی فتح نژاد به عنوان رئیس هیئت مدیره همچنان در بیمه دی حضور خواهد داشت که به باور بعضی در زمان مدیریت وی مشکلاتی بین بیمه دی و بعضی بیمارستان ها وجود داشت و سهام این شرکت با کاهش قیمت و بازدهی منفی مواجه شد، در عین حال و از قرار معلوم گفته می‌شود مدیرعامل تازه این شرکت نیز دارای مدرک مرتبط نیست.
طبق ماده۱۱آیین نامه شماره ۴۰شورای عالی بیمه،مدیرعامل شرکت بیمه باید حداقل دارای مدرک کارشناسی بیمه، اقتصاد، امور مالی، مدیریت، حقوق و رشته های مشابه باشد. همچنین طبق ماده ۶۴ قانون تاسیس بیمه، مدیرعامل باید از حسن شهرت برخوردار بوده و تجربه کاری مفید و موثر داشته باشد.
با این شرایط درحالی نماد بیمه دی از ۲۴ آبان تاکنون در فرابورس بسته شده که باید منتظر بازگشایی نماد و تاثیرات تغییر مدیرعامل این شرکت در سوداوری و سهام آن و همچنین موضوع تایید صلاحیت مدیرعامل تازه در بیمه مرکزی و سازمان بورس بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.