مردان بیشتر از زنان دچار سکته مغزی می‌شوند/ خطر سکته مغزی در اشخاص «جدی» بیشتر است

۱۴م آذر ،

getty-663.jpg

دبیر علمی همایش سراسری استروک گفت: نسبت وقوع سکته مغزی در مردان در مقایسه با زنان دو به یک است که سبب اصلی آن فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و مصرف سیگار است.

دکتر فریبرز خوروش در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایسنا – منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه ۲۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است، اظهار کرد: عناوین بیشتر مقالات ارسال شده شامل سکته مغزی، پیشگیری و درمان سکته مغزی و بازتوانی در سکته مغزی است که تعدادی از آنها در این همایش به صورت پوستر ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه دلایل سکته مغزی تاکنون به درستی مشخص نشده است، افزود: عوامل خطرزا در سکته مغزی به دو دسته قابل پیشگیری و غیر قابل پیشگیری تقسیم می‌شود.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: عوامل قابل پیشگیری شامل فشارخون، بیماری قند و چربی خون و عوامل غیر قابل پیشگیری شامل سبب‌های ارثی، ن‍‍‍‍‍‍‍ژادی و سن است.

دکتر خوروش با بیان اینکه وقوع سکته مغزی در اشخاص به صورت ناگهانی است، اضافه کرد: سرگیجه و اختلال در حواس از علایم سکته مغزی است و پیشنهاد می‌شود کسانی که سابقه سکته مغزی دارند، به این علایم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر علمی پنجمین همایش سراسری استروک افزود: میزان وقوع سکته مغزی در اشخاص جدی بیشتر است، زیرا این اشخاص استرس را در خود نگه می‌دارند و این امر احتمال وقوع سکته مغزی را در این اشخاص افزایش می‌دهد.

خوروش ادامه داد: استرس مستقیما سبب بروز سکته مغزی نمی‌شود، اما می‌تواند زمینه‌ساز بروز سکته مغزی باشد.

به گزارش ایسنا، پنجمین همایش ملی استروک روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.