مردم ایتالیا ناامید و دلسرد از یافتن فرصتهای شغلی

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: میزان واقعی بیکاری در ایتالیا می تواند بسیار بیشتر از میزان رسمی اعلام شده باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسکا، بانک مرکزی اروپا در تازه ترین گزارش خود با عنوان بازار کار در منطقه یورو و بحران اعلام کرد،‌ میزان بیکاری در ایتالیا می تواند بسیار بیشتر از میزان رسمی اعلام شده باشد.

در این گزارش همچنین به افراد دلسرد و ناامید شده اشاره شده است: اشخاصی که آماده کار کردن هستند اما بدلیل اینکه عقیده دارند، نمی توانند کاری برای خود پیدا کنند، از جستجو برای یافتن آن خودداری کرده اند.

در واقع، بانک مرکزی اروپا به ارتشی از افراد بیکار در ایتالیا پرداخته که بدلیل بحران ها، همواره تعداد آنها در حال افزایش است.

بانک مرکزی اروپا در این گزارش نوشته است، با مشاهده آمارهای سال ۲۰۱۰ میلادی زمانیکه میزان بیکاری در ایتالیا حدود هشت ممیز چهار دهم درصد بود، متوجه می شویم با در نظر گرفتن افراد دلسرد و ناامید از یافتن کار،‌ ایتالیا با چهار ممیز یک دهم درصد بیشتر از میزان رسمی بیکاری اعلام شده در این کشور، ششمین کشور از نظر داشتن بالاترین میزان بیکاری در منطقه یورو مواجه است.

در ادامه این گزارش آمده است، در ایتالیا اشخاص ناامید از یافتن کار، در جنوب و جزایر این کشور متمرکز شده اند.

بانک مرکزی اروپا با اشاره به آمارهای منشتر شده موسسه ملی آمار ایتالیا،‌ اعلام کرده است، در سال ۲۰۰۷ میلادی قبل از وقوع بحران اقتصادی و مالی، یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار نفر در این کشور ناامید از یافتن کار بوده اند در حالیکه این تعداد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ میلادی به یک میلیون و ششصد و شصت و چهار هزار نفر افزایش یافته است.

بنابراین،‌ اگر تعداد یک میلیون و ششصد و شصت و چهار هزار نفر از افراد ناامید شده از یافتن کار به میزان ده ممیز هفت درصد را به تعداد دو میلیون و هفتصد هزار نفر بیکار اعلام شده در ماه اوت سال ۲۰۱۲ میلادی اضافه کنیم،‌ میزان واقعی بیکاری در ایتالیا برابر با پانزده درصد خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.