مردم بحرین به نشانه اعتراض به تصمیم منامه در ممنوع کردن تظاهرات، به خیابان‎ها آمدند

شنبه ۲۴ تیر – ۰۴:۵۲:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مردم بحرین با محکوم کردن رژیم آل‎خلیفه به خاطر ایجاد محدودیت برای برگزاری تظاهرات مخالفان، خیابان‎های برخی از مناطق این کشور را مسدود کرد‌ه‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی ،معترضان بحرینی از روز گذشته تا کنون با آمدن به خیابان‎ها و آتش زدن لاستیک خودروها در روستاهای الدیر و سیتره، به نشانه اعتراض مسیر تردد خودروها را مسدود کردند.
این درحالی است که واکنش عوامل رژیم آل‎خلیفه نسبت به این حرکت اعتراض‎آمیز مردم همانند همیشه سرکوب و اعمال خشونت بود.
نیروهای رژیم با تیراندازی به سوی معترضان و پرتاب گاز اشک‎آور، مطابق معمول در صدد متفرق کردن آنان برآمدند.
سرکوب مردم بحرین که به نشانه اعتراض به تصمیم رژیم آل‎خلیفه به خیابان‎ها آمده بودند، در حالی صورت گرفته است که عفو بین‎الملل رژیم بحرین را به خاطر اعمال ممنوعیت در برگزاری تظاهرات مخالفان مورد انتقاد قرار داده و از منامه خواسته است تا اجازه دهد تظاهرات مسالمت آمیز معترضان برگزار شود.
از سوی دیگر هرچند که مقامات بحرینی مدعی هستند اقدام آنان در ممنوع اعلام کردن برگزاری تظاهرات به منظور جلوگیری از بی‎نظمی و اختلال در امر تردد خودروها و همچنین جلوگیری از ناآرامی‎های خیابانی صورت گرفته ولی تظاهرکنندگان بحرینی معتقدند که این حربه جدیدی است که از سوی منامه برای ساکت کردن آنان به کار گرفته شده است.
گروه‎های مخالف بحرینی از جمله حزب الوفاق به نشانه اعتراض به اقدام اخیر منامه، برای برگزاری تظاهرات سراسری فراخوان داده‎اند.
سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین که از نخستین ساعات روز شنبه شدت گرفته، روز جمعه نیز در مناطق شمال غرب این کشور مشهود بوده است.
ماموران رژیم آل خلیفه روز گذشته به سوی معترضان در روستای بنی جمره گاز اشک‎آور پرتاب کرده و آنان را با گلوله‎های پلاستیکی مورد هدف قرار دادند.
مردم بحرین از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی با آمدن به خیابان‎های سراسر این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، ایجاد اصلاحات سیاسی و سرنگونی رژیم آل‎خلیفه را خواستار شده‎اند.
در جریان سرکوب این تظاهرات که به دست نیروهای بحرینی و نیروهای سعودی حامی آنان انجام می‎شود، تا کنون شمار زیادی از مردم کشته و شمار دیگری نیز مجروح شده‎اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۶۵۲۵۵۷۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.