مردم برای اجرای طرح “فاصله‌گذاری اجتماعی” همکاری کنند

یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حتما می‌تواند در کنترل کرونا موثر باشد، گفت: به نظر می‌رسد کار بسیار موثری باشد؛ لازم است مردم همکاری کنند و نیروی انتظامی نیز سفت و سخت آن را اجرا کند.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در انجام این کار عقب نیز هستیم؛ چراکه باید این اقدام را در اسفند ماه آغاز می‌کردیم و اکنون بیش از یک ماه است که از شیوع ویروس کرونا گذشته‌ است و هنوز بخشی از مردم احساس جدی نسبت به رعایت موارد ندارند و این درحالیست که در کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند در عرض ۴۸ ساعت تمام خیابان‌های آن خالی شدند.

وی افزود: اکنون حدود دو ماه است که از شیوع این بیماری در کشور می‌گذرد، اما خیابان‌ها پر از ماشین است و مردم می‌گردند و فکر می‌کنند هیچ اتفاقی نیفتاده است و این تنها باعث طولانی‌تر شدن دوره پیک بیماری می‌شود.

این متخصص عفونی توصیه کرد: مردم در خانه‌های خود بمانند، به مسافرت و دورهمی نروند، روبوسی نکنند، دست ندهند، شستشوی مکرر دست‌های خود را فراموش نکنند و صبر داشته باشند. کشورهایی مانند چین توانستند با رعایت این نکات طی دو تا سه ماه بر این بیماری غلبه کنند و اگر این کار را نکنیم شاهد افزایش مرگ ناشی از این بیماری و شمار مبتلایان به آن خواهیم بود.

مردانی در پایان درباره روز طبیعت و سیزده بدر نیز گفت: سیزده بدر امسال هر فردی باید در خانه خود بماند و در تراس خانه سیزده خود را بدر کنند تا به امید خدا بعد از غلبه کردن بر این بیماری همگی بتوانیم سیزده‌مان را بدر کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.