مردم ترکیه درکنار ما ایستاده‌اند

جام جم آنلاین: رئیس جمهوری سوریه با اشاره به روابط ترکیه با کشور، حساب ملت این کشور را از مسئولان ترک جدا دانست.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، “بشار اسد” در گفتگویی با شبکه الدنیا سوریه گفت: ما در نبرد منطقه‌ای و جهانی به سر می بریم که پایان آن نیازمند زمان است.

وی افزود: ما به سوی جلو حرکت می کنیم. اوضاع میدانی بهتر شده، اما هنوز نبرد پایان نیافته و نیازمند وقت است.

بشار اسد درباره روابط ترکیه و سوریه گفت: ما به سبب جهل برخی از مسئولین ترکیه به عقب باز نگشته و در روابط خود با ملت ترکیه تجدید نظر نمی کنیم به ویژه این که مردم ترکیه با دولتمردان این کشور همسو نشده‌اند و با وجود جنجال رسانه‌ای و مالی طی بحران در کنار ما ایستاده‌اند.

حضور نگران کننده نیروهای القاعده در خاک ترکیه و ایجاد پایگاه های آموزشی در کمپ های پناهندگان سوری در استان های “هاتای” و “غازی آنتپ”، این روزها صدای بسیاری از سیاستمداران ترک را درآورده است.

“محمت علی ادیپ اغلو” نماینده استان هاتای در پارلمان ترکیه؛ استانی که تاکنون بیش از یکصد هزار آواره سوری را در خود جای داده است، اخیراً در گفتگو با نشریه “ترکیش ویکلی”  با انتقاد از بی توجهی مقامات امنیتی و دولتی به حضور گسترده نیروهای القاعده در ترکیه عنوان کرده بود: “حضور آشکار جنگجویانی از لیبی، چچن، افغانستان و کشورهای عربی و آفریقایی که تحت پرچم القاعده در استان های مرزی گرد هم آمده‌اند، امنیت و اقتصاد در این مناطق را از بین برده است”. واقعیتی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست اخیر خود با سران حزب عدالت و توسعه به آن اشاره کرده بود.

اخیراً نیز “کمال قلیچدار اغلو” رهبر حزب “جمهوری خلق” ترکیه تلاش دولت اردوغان برای تبدیل اردوگاه های آوارگان سوری به کمپ های آموزشی تروریست ها را امری خطرناک خوانده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.