مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند

محمد شریف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر عدم تکرار پایه اول دوره متوسطه اجرا می شود و براین اساس دانش آموزان این پایه تحصیلی در صورت مردودی می توانند در پایه دوم دوره متوسطه و یا هنرستان ها ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح کرد البته انتخاب رشته دانش آموزان در سال اول دبیرستان براساس علایق، استعدادها و شیوه نامه هدایت تحصیلی صورت می گیرد و دانش آموزان در صورت مردودی در برخی از دروس باید شهریورماه در امتحان جبرانی آن درس ها برای کسب نمره قبولی شرکت کنند.

شریف زاده اضافه کرد: درصورتی که دانش آموزان نتوانند در شهریورماه نمره قبولی را کسب کنند ۱۵ مهرماه به این منظور آزمون دیگری برگزار می شود که باید در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

وی ادامه داد: درصورتی که این دسته از دانش آموزان باز هم نتوانند در مهر ماه نمره قبولی را کسب کنند در نهایت باید در تابستان سال آینده در امتحانات جبرانی شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب کنند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود با اجرای این مصوبه با رشد شش درصدی شمار دانش آموزان در هنرستان ها مواجه شویم.

شریف زاده گفت: امسال برنامه ریزی برای آماده شدن مدارس برای سال تحصیلی آینده دوماه زودتر صورت گرفته و تا ۱۵ مردادماه تمام ابلاغ ها به ادارات اموزش و پرورش صادر می شود.

شریف زاده گفت: در سال جاری ۸۰۰ هزار دانش آموز هنرستانی در شش هزار واحد آموزشی به تحصیل می پردازند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۱۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.