مردی که پای ولاسکو ایستاد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – همشهری جوان نوشت:

در روز‌هایی که سرمربی تیم‌ملی شدیدا تحت فشار بود، در روز‌هایی که ایران سهمیه المپیک را از دست داد، محمد داورزنی تنها حامی خولیو ولاسکو بود. مدیر فدراسیون والیبال یک تنه از مربی‌اش حمایت کرد و به نتیجه هم رسید. او در مورد شرایط فدراسیون، انتخاب و حمایت از ولاسکو حرف می‌زند.
چه اتفاقی افتاد که سراغ ولاسکو رفتید؟
فدراسیون براساس یک برنامه کار می‌کرد. ما طبق برنامه یک سال گاییچ را آوردیم، دو سال تیم‌ملی را به حسین معدنی، یک مربی ایرانی سپردیم و نایب‌قهرمانی بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو و آسیا هم رسدیم. در آن روز‌ها به این نتیجه رسیدیم که به یک مربی باتجربه احتیاج داریم. مربی‌ای که تیم ما را در حدی بسازد که حرف اول را در آسیا بزنیم. همان روز‌ها یک فهرست تهیه کردیم از مربی‌های کارنامه‌دارد. برندلی، آناستازی و ولاسکو. ولاسکو از همه‌شان بیشتر با شرایط ما جور در آمد و او هم دید که در ایران می‌تواند بیشتر افتخار‌آفرینی کند حالا او تا ۲۰۱۶ قرارداد دارد و این قرارداد می‌تواند بیشتر هم بشود.

به‌‌هرحال پول قرارداد ولاسکو را خودتان پرداخت می‌کنید که به نظر می‌رسد این ویژه‌ترین کار فدراسیون باشد.
فقط بحث ولاسکو نیست به‌هرحال با توجه به اینکه دولت هنوز بودجه‌ای نداده، ما همه هزینه‌هایمان را از طریق درآمد‌زایی جبران می‌کنیم. سفر‌های تیم‌ملی در رده‌های پایه و برگزاری اردو‌ها همه هزینه دارد.

فدراسیون‌های دیگر موفق به این کار نشده‌اند. به طور مثال پول کروش را وزارت ورزش می‌دهد.
ببینید، ظرفیتی که در والیبال به‌وجود آمده، سبب شده که اسپانسر‌ها جلو بیایند. وقتی قرار است یک بازی ۵۰۰ میلیون بیننده داشته باشد، بانک باشد یا تولید‌کننده پوشاک، به‌هرحال می‌خواهد از این فرصت استفاده کند. این یک اصل بازاریابی است که ما از آن استفاده کردیم.

مشکلات بسیاری هم با مربی‌های وطنی داشتید که ولاسکو را قبول نداشتند؟
بعضی از موضوعات طبیعی است. همیشه و در همه جای دنیا مربیان وطنی با مربیان خارجی به مشکل می‌خورند؛ به طور مثال در آلمان هم اگر مربی ایتالیایی کار کند، به مشکل برمی‌خورد یا امروز آناستازی در تیم ملی لهستان را مربیان داخلی این کشور مشکل دارد واقعیت این است که مربیان داخلی زحمت کشیده‌اند و دوست دارند دیده بشنوند. ما هم سعی کردیم فضایی درست کنیم که آنها تقابل کنند و حتی از ولاسکو یاد بگیرند.

از موضع‌گیری رسانه‌ها معلوم است که راضی نشده‌اند؟
یکی از رموز موفقیت ما وارد نشدن به حاشیه است. اجازه بدهید وارد نشویم.

شما در همه کنفرانس‌های خبری ولاسکو این مشکل را می‌بینید. این سوال‌ها حاشیه‌سازی نیست؟
اصحاب رسانه اظهار‌نظر‌ها و سوال‌هایی دارند که قابل احترام است. به هر حال ما با ولاسکو قرارداد داریم. او یک مربی حرفه‌ای است و رفتار حرفه‌ای هم دارد. اختلاف‌نظر وجود دارد. بعضی از کارشناسان و کسانی که خودشان را کارشناس می‌دانند، حرف‌هایی دارند که می‌گویند اما سببی ندارند که ولاسکو براساس حرف‌های آنها عمل کند.

به نظر می‌رسد همه یک تشکر ویژه به شما بدهکارند.
ملاک برای ما عملکرد بوده و هست الان ولاسکو با عملکردش ثابت کرد که نظرهایش درست بوده یا غلط.


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.