مرسی خواهان حمایت بین‌المللی از حقوق فلسطینی‌ها شد

رییس‌جمهوری مصر طی سخنرانی خود در شصت‌و‌هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر پیشرفت‌های کشورش در ۱۸ ماه گذشته، از مساله فلسطین به عنوان «نخستین مساله‌ای که جهان باید برای حل‌وفصل آن تمام تلاش خود را به عمل آورد»، یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بخش مطبوعاتی پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر اعلام کرد، چندین دهه است که فلسطینی‌ها به دنبال تحقق کامل حقوقشان و تشکیل کشور مستقل فلسطینی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به رغم تلاش‌های مداوم آنها از طریق ابزارهای مشروع جهت دستیابی به حقوقشان و به رغم پذیرش قطعنامه‌های بین‌المللی برای حل مناقشات از سوی نمایندگان فلسطینی، مشروعیت بین‌المللی از محقق ساختن امیدها و آرمان‌های ملت فلسطین باز مانده است.

مرسی با اشاره به این که جهان عرب مشوق صلح همه‌جانبه‌ای را برای حل‌وفصل بحران در خاورمیانه پیشنهاد داده است، اطمینان حاصل کرد، مصر از هر اقدامی که فلسطین تصمیم به انجام آن در سازمان ملل متحد بگیرد، حمایت خواهد کرد.

رییس‌جمهوری مصر گفت: از همه شما می‌خواهم همان‌طوری که از انقلاب‌های مردم کشورهای عربی حمایت کردید، از تلاش‌های فلسطینی‌ها برای تحقق حقوق مشروعشان حمایت کنید؛ فلسطینی‌هایی که در پی دستیابی به آزادی‌هایشان و به رسمیت شناختن کشوری مستقل هستند.

محمد مرسی همچنین خاطرنشان کرد، کشورش به توافقنامه‌های بین‌المللی گذشته پایبند است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.