مرسی خطاب به ایران: تهدید کشورهای عربی خلیج فارس تهدید مصر است

۱۲م دیماه ،

محمد مرسی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل ناتوی عربی گفت: امنیت خلیج فارس، امنیت مصر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، رئیس جمهور مصر دوباره بر اهمیت امنیت خلیج فارس و کشورهای جنوبی آن برای مصر تاکید کرد و گفت: قاهره آسیب زدن به امنیت خلیج فارس و امنیت همه کشورهای عربی را نمی پذیرید. مرسی این مطلب را در دیدار با شماری از روزنامه نگاران حاضر در همایش فعالان رسانه در قاهره بیان کرد.

رئیس جمهور مصر در پاسخ به سؤالی دربارهٔ “تهدیدات ایران علیه کشورهای جنوب خلیج فارس” گفت: مصر در ماه فوریه آینده میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد بود و قاهره پیام شفافی را در این نشست ارسال خواهد کرد که کسی حق ندارد هیچ یک از کشورهای منطقه را تهدید کند.

وی افزود: ثبات امنیتی، هدف همه کشورهای عربی است. مسئله امنیتی در کشورهای عربی نیازمند بهبود است تا به ثبات اقتصادی برسند و بتوانند تکامل اقتصادی را میان خود، برقرار کند.

مرسی دربارهٔ ثبات نظامی هم سخن گفت و اظهار داشت: منظور از این نوع از ثبات جنگ ، تجاوز و دشمنی نیست بلکه ایجاد سازمان و ساختار دفاعی مانند ناتو است که بتواند از امنیت کشورهای عربی دفاع کند.

وی چند روز قبل از این هم در سخنرانی اش در مجلس مشورتی (سنا) مصر، تاکید کرده بود امنیت خلیج فارس و کشورهای جنوب آن، امنیت مصر است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.