مرسی زمینه‌ساز کودتای نظامی در مصر شد/ لزوم بازسازی ساختاری اخوان‌المسلمین

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اخوان‌المسلمین باید بازسازی ساختاری را آغاز کند و با تفکر معقولانه، ساز و کار لازم برای ایجاد حکومت را مهیا کند.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به تغییر رهبر اخوان‌المسلمین مصر گفت: مسئله مصر به شکلی که در ظاهر دیده می‌شود، نیست، چرا که پشت پرده بسیار پیچیده‌ای دارد.  
 
وی تصریح کرد: پس از انقلاب مردم مصر، محمد مرسی به قدرت رسید، اما حکومت وی سرانجام با کودتای نظامی کنار رفت و هم‌اکنون شاهد تسلط ارتش بر تمامی ارکان این کشور هستیم.  
 
قوام اظهار داشت: اخوان‌المسلمین علاوه بر مصر در منطقه و همچنین اروپا نفوذ دارد، اما سرکوب اخوان‌المسلمین به‌دست ارتش سبب شده که از تاثیرگذاری آن‌ها در حکومت کاسته شود و ارتش، دولت کودتا را بر سر کار بیاورد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت:‌ اخوان‌المسلمین باید بازسازی ساختاری را آغاز کند و با تفکر معقولانه، ساز و کار لازم برای ایجاد حکومت را مهیا کند.  
 
وی ادامه داد: مرسی و کسانی که پس از انقلاب مردم مصر در این کشور بر سر کار آمدند سال‌ها در آمریکا زندگی کرده بودند و شناخت کافی و وافی از مردم و شرایط مملکت خود نداشتند به همین خاطر فکر می‌کردند با همگامی با آمریکا و اجرای معاهده کمپ‌دیوید بتوانند به اهداف خود دست یابند.  
 
قوام در پایان خاطرنشان کرد: حکومت مرسی اخوان‌المسلمین را به دو دسته  میانه‌رو و افراطی تقسیم کرد که در نهایت مواضع ناجوانمردانه وی علیه فلسطین، شیعیان و سوریه منجر به سرنگونی دولت برآمده از انقلاب ژانویه۲۰۱۱ شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.