مرکز آمار ایران گزارش داد; تورم نقطه‌ای نزولی شد, نرخ تورم شهریور ۳۶ درصد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در شهریورماه سال جاری به ۳۶ درصد رسید که ۰.۹ درصد نسبت به تورم مردادماه افزایش داد تورم نقطه ای هم در شهریورماه با ۱.۴ درصد کاهش به ۳۸.۴ درصد رسید

تورم

خبراقتصادی:مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در شهریور ماه سال بر اساس سال پایه تازه (سال ۱۳۹۰) را منتشر کرد.

شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در شهریورماه سال عدد ۱۷۰٫۱ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱٫۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۷ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که ۳۸٫۴ بوده است، ۱٫۴ کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به شهریورماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه که ۳۵٫۱ درصد بوده است، ۰٫۹ درصد افزایش دارد.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۱۱٫۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۰۸٫۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰٫۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده‌ ماهه این گروه ۵۲٫۱ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۱٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به شهریورماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل  ۵۳٫۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده « کالاهای غیر خوراکی و خدمات » در شهریور ماه ۹۲ به رقم ۱۵۶٫۱ رسید ۱٫۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.