مرکز دیالیز جمعیت هلال احمر ایران در افغانستان دایر می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:مقدمات راه اندازی یک مرکز دیالیز ۱۰ تختخوابی و دستگاه‌های دیالیز آماده ارسال است و تنها مستلزم ایجاد فضا برای مستقر کردن این مرکز دیالیز هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، لیلا گیلانی‏، رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان به همراه دبیرکل، معاونان امداد، درمان‏، بین الملل و امور اجتماعی جمعیت هلال احمر افغانستان با ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار که دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز حضور داشت، ابوالحسن فقیه با تاکید بر اشتراکات زبانی جمعیت های ملی ایران و افغانستان و ضرورت گسترش روابط خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر افغانستان روند رو به رشدی دارد که امیدواریم با همکاری های مشترک سیر صعودی فعالیت های این جمعیت دو چندان شود.
وی در خصوص راه اندازی مرکز دیالیز در افغانستان گفت: بعد از سفر کارشناسان ایرانی به افغانستان مقدمات راه اندازی یک مرکز دیالیز ۱۰ تختخوابه در آن کشور فراهم شد. در حال حاضر نیز تخت ها و دستگاههای دیالیز آماده ارسال است و تنها مستلزم ایجاد فضا برای مستقر کردن این مرکز دیالیز هستیم که در صورت دایر شدن این مرکز دیالیز در مرحله بعد کار آموزش پرستاران و پزشکان بومی افغانستان را شروع می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در مباحث آموزشی، مدیریت بحران و پاسخگویی به حوادث، جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد که دوره های آموزشی را برای کارشناسان افغانستان در ایران برگزار کند و یا با اعزام مدرس مباحث آموزشی در آن کشور تدریس شود.
در این دیدار لیلا گیلانی‏، رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک نمونه موفق برای جمعیت های منطقه است بلکه یک نمونه موفق برای همه جهان است تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیاد از جمله جنگ در افغانستان در حال حاضر ما به کمک جمعیت های هلال احمر همچون ایران نیازمندیم تا سطح فعالیت ها خود را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در افغانستان تصریح کرد: عدم وجود داروهای خوب و با کیفیت، نبود مرکز دیالیز با امکانات بهداشتی و استرلیزه، مشکلات عمده در درمان کودکان بیمار افغانی از جمله مشکلاتی است که امیدواریم با کمک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برطرف شود.
بنابراین گزارش در این دیدار ابوالحسن فقیه در پاسخ به درخواست رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان در خصوص ارسال داروهای هلال احمر به این کشور گفت: با مذاکراتی که با سازمان تدارکات پزشکی صورت گرفته است بدنبال ایجاد یک نمایندگی برای ارائه داروهای مورد نیاز مردم در آن کشور هستیم.
فقیه همچنین در خصوص درخواست لیلا گیلانی برای درمان اطفال افغانی در ایران گفت: به دلیل اینکه هزینه و مسافت تا تهران زیاد است مذاکراتی با جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی صورت گرفته است تا در این راستا هماهنگی ها و مقدمات لازم برای ارائه خدمات درمانی با تعرفه پایین در مشهد فراهم شود./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.