مرکز رسانه های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد

۰۲م اسفند ،

 

بر اساس این مصوبه محتوای پیامک ها، تم موبایل،آهنگ پیشواز، بازی های موبایلی و سایر حوزه های مرتبط در این راستا ساماندهی می گردد.
با تصویب آیین نامه ساماندهی محتوای سرویس های ارزش افزوده توسط شورای عالی فضای مجازی،مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در همکاری با این شورا رگولاتور محتوا می گردد و اپراتورها نیز باید مجوز ارائه خدمات محتوایی ارزش افزوده موبایل رادریافت کنند.
 
حسن علیزاده، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه موبایل، تبلت و تلفن های هوشمند با سرعت خوبی در حوزه رسانه های دیجیتال در حال توسعه است، اظهار داشت: اگر تا چندی پیش فقط سرویس مکالمه اهمیت داشت در شرایط حاضر نقش این سرویس روز به روز در حال کمتر شدن است و خدمات ارزش افزوده در این حوزه با سرعت بیشتری درحال کاربردی شدن است.
 
وی با اشاره به اینکه مرکز رسانه های دیجیتال نهاد اصلی نظارت بر مسایل فرهنگی، محتوایی و نرم افزارهای تلفن همراه است، گفت: متاسفانه در سال های قبل به سبب نداشتن قوانین مشخص نظارت در این حوزه به خوبی اعمال نمی شد و باید گفت که کارهای نظارتی طی چند ماه اخیر آغاز شده است.
 
وی با اشاره به اینکه آیین نامه ای به صورت پیش نویس آماده شده و در کمیسیون محتوای شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این آیین نامه وضعیت محتوایی سرویس های ارزش افزوده ساماندهی می گردد.
 
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه سعی داریم تا پایان سال جاری این مصوبه نهایی شود، گفت: در این راستا مرکز رسانه های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد.
 
علیزاده با بیان اینکه تاکنون نهاد رگولاتوری در حوزه محتوا وجود نداشته؛ تصریح کرد: بر اساس این مصوبه محتوای پیامک ها، تم موبایل،آهنگ پیشواز، بازی های موبایلی و سایر حوزه های مرتبط در این راستا ساماندهی می گردد.
 
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورهای تلفن همراه باید مجوز لازم را از مرکز رسانه های دیجیتال اخذ کنند.
 
وی افزود:این پیش نویس پس از تصویب به همه شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورها ابلاغ خواهد شد.
 
رییس مرکز رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه این خدمات به حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و سایر بخش های دیگر مرتبط می گردد، گفت: اگرچه تلفن همراه می تواند فرایند زندگی بشر را تسهیل کند ولی در کنار خود می تواند عوارض منفی نیز داشته باشد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.