مرکز مبادلات ارزی راهکاری مناسب برای تامین نقدینگی بخش صنعت است

با توجه به نیازهای اساسی تجار و بازرگانان و صنعتگران به منابع ارزی برای تامین مواد اولیه دولت گام مهمی را با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی برای تامین نیازهای ارزی برداشته است.

سیدرضا فاطمی امین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که عملکرد ۱۰ روزه مرکز مبادلات ارزی به این زودی باعث شکسته شدن قیمت ارز در بازار آزاد شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی این مرکز راهکاری مناسب برای تامین نیازهای ارزی فعالان اقتصادی است که امیدواریم با تداوم فعالیت این مرکز مبادلاتی و حمایت همه دستگاه های ذیربط از این مرکز تازه تاسیس شاهد افزایش حجم عرضه ارز از طریق این مرکز به متقاضیان بخش های صنعتی، تجاری و بازرگانی کشور براساس اولویت های تعیین شده باشیم.

فاطمی امین تصریح کرد: تداوم افزایش فعالیت این مرکز به طور حتم در آینده باعث ایجاد تعادل در بازار آزاد ارز می شود به شرط آنکه باور داشته باشیم این مرکز ابزاری مناسب برای تامین نیازهای ارزی فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: بحث ارز نیاز به همراهی و همکاری همگان دارد زیرا اجرای درست سیاست های ارزی در کشور نیازمند تهیه مقررات مربوط و اجرای کامل آن و در نهایت صبر و بردباری دارد تا نتایج آن در آینده ای نزدیک باعث ایجاد تعادل در بازار آزاد ارز شود.

وی در پایان گفت: تعادل در بازار ارز آزاد نیازمند اجرای به موقع سیاست ها و در نهایت حذف دست واسطه ها از بازار ارز را می طلبد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.