مرکز کنترل ترافیک اتوبوسرانی، حرکت اتوبوس ها را رصد می کند/ تمامی اتوبوس ها مجهز به GPS

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مرکز کنترل ترفیک شهرداری تهران حرکت اتوبوس ها و پیک خطوط را رصد و در صورت تراکم مسافر اتوبوس فوق العاده به خطوط اعزام می کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو  با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از انتظارات مردم از مدیریت شهری اعلام زمان اتوبوس به ایستگاه بود افزود: شهرداری تهران نیز در تلاش بود تا سرفاصله حرکت اتوبوس ها را به صورت زمانمند تعیین کند.

وی اضافه کرد: طی ماه های قبل توانستیم با نصب دستگاههای GPS بر روی تمامی اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا سر فاصله حرکت اتوبوس ها مشخص شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص زمانمند حرکت کردن خطوط یاد آور شد: تمامی خطوط در مرکز کنترل ترافیک اتوبوسرانی رصد می گردد تا اگر مسیری با تراکم مسافر مواجه بود اتوبوس های کمکی به آن خط اعزام شود.
وی نصب مانیتور ها در ایستگاه های اتوبوس را وسیله ای برای صرفه جویی در وقت شهروندان دانست و اظهار داشت: در کیوسک ها، پایگاه اینترنتی اینترنتی شهرداری تهران و همین طور سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۱ می تواند زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را به شهروندان نشان دهد.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: با ارسال کد ایستگاه به شماره پیامک ۲۰۰۰۱۱۱ بعد از گذشت چند ثانیه پاسخی مبنی بر اینکه چه خطوط اتوبوسی از ایستگاه مورد نظر عبور می کند و مدت زمان انتظار چقدر است برای شهروندان ارسال می گردد. /ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.