مرگ آرام خرس زخمی + عکس

یک قلاده خرس به دلیل اصابت گلوله سلاح شکاری با تزریق دارو مرگ، آرام گرفت.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،در این باره اظهارکرد: حدود چهار ماه پیش یک قلاده خرس به دلیل اصابت گلوله سلاح شکاری به نخاع زخمی شد که سه روز پیش در پارک ملی کیاسر پیدا شد.

وی ادامه‌داد: بعد از انتقال این خرس به پارک سمسکنده و انجام اقدامات اولیه پزشکی، به دلیل کمبود امکانات این حیوان به پارک ملی پردیسان تهران انتقال یافت.

آهنگری با بیان اینکه به دلیل اصابت گلوله به نخاع حیوان از کمر به پایین فلج شده بود، گفت: طبق نظر دامپزشک معالج اگر این خرس بعد از اصابت گلوله سریع پیدا می‌شد، احتمال نجاتش بسیار زیاد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران، اظهارکرد: با توجه به تلاش‌های بسیار دامپزشکان و به دلیل شدت جراحات نتوانتسیم حیوان را نجات دهیم به همین دلیل برای این‌که از درد کشیدن حیوان جلوگیری شود با تزریق دارو مرگ آرامی را داشت.

وی تصریح‌کرد: به دلیل کم اطلاع بودن روستائیان زمانی که حیوان به باغ‌های آنها حمله می‌کند با تفنگ‌هایی که در اختیار دارند اقدام به زخمی و کشتن حیوانات می‌کنند.

وی ادامه‌داد: با توجه به اطلاع‌رسانی پی‌ در پی از سوی محیط زیست به روستائیان چنانچه از طرف خرس یا پلنگ خساراتی به باغ‌های آنها وارد شود افراد خسارت دیده به محیط‌زیست مراجعه کنند بعد از انجام کارشناسی از سوی محیط‌زیست خسارات روستائیان پرداخت خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.