مرگ ۴ هزار نفر در سال بر اثر آلودگی هوای کشور

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت iبهداشت سالانه بیش از ۴ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مهندس رشیدی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در اولین روز از همایش دو روزه ی جریان  آلودگی هوا که در دانشگاه تهران برگزار می گردد تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما خصوصاً در کلان شهر تهران کلکسیونی از آلاینده ها وجود دارند.

وی گفت: طبق آمار جهانی سالانه ۸ میلیارد دلار iبه خاطر وجود این آلاینده ها iبه کشور خسارت وارد می گردد.

رشیدی افزود: طبق آمار وزارت iبهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور سالانه بیش از ۳ هزار نفر از هموطنان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و این موضوع بی اهمیتی نیست.

مدیر شرکت کنترل آلودگی هوا کشور اذعان داشت: آزبست از جمله آلاینده های سرطان زایی است که میزان آلایندگی آن در جایگاه های سوخت ۱۰ برابر استاندارد است.

وی همچنین افزود: ما باید هدفمان را iبه کنترل آلودگی هوای کشور معطوف کنیم iبه طوری که در بدترین شرایط نیز آن را کنترل کنیم.

رشیدی از قوانین موجود در مورد کنترل آلودگی هوا با تلمباری از قوانین یاد کرد و گفت: اگر iبه قوانینی که از سال ۷۴ تا کنون وضع شده است عمل می کردیم در حال حاضر وضع iبهتری داشتیم و iبه راحتی می توانستیم آلودگی ها را کنترل کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: کنترل آلودگی هوا شاخص مهمی در پیشرفت هر کشور است و باید عزم ملی برای کنترل آن وجود داشته باشد و در این راه از تجربیات اساتید مقاله ها و دانشجویان مالک نظر در این عرصه می توان استفاده کرد.

لازم iبه ذکر است ،که این همایش که در آن ۷۱ از جمع ۱۹۰ مقاله ارسالی پذیرفته شده است تا ۲۵ آبان ماه در پردیس مرکزی دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.