مسئولان از اظهار نظر غیر کارشناسی پرهیز کنند/ احترام به قوانین وزارت بهداشت ضروری است

۱۶خردادماه،

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت: باید به مقررات و قوانین وزارت بهداشت و برنامه های مدون آموزشی گروه های تخصصی پزشکی احترام گذاشته و از اظهار نظر غیر کارشناسانه دوری کنیم.

دکتر عبدالرسول صداقت با اشاره به این که مسئولان باید به قوانین و مقررات و بخشنامه های حوزه پزشکی توجه داشته باشند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از معضلاتی که جامعه رادیولوژی با آن دست به گریبان است دخالت اشخاص غیر متخصص در امور رادیولوژی به ویژه سونوگرافی است.

وی با اشاره به این که مسئولان نظام سلامت خود پزشکان عمومی را به انجام سونوگرافی تشویق می کنند اظهار داشت: این که همه متخصصان رشته های مختلف پزشکی خود بخواهند سونوگرافی های لازم را در حوزه تخصصی خود انجام دهند سبب می شود یک نوع ناامنی فکری و ذهنی ایجاد شود و ثبات اجتماعی از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه اشخاص باید از سطح علمی لازم برای اظهار نظر در امور مختلف پزشکی برخورددار باشند خاطر نشان کرد: برنامه های مدون آموزشی گروه های تخصصی پزشکی حاصل دهها سال اظهار نظر کارشناسانه متخصصان مربوطه است که نباید با یک سخنرانی و بخشنامه زحمات آنان از بین برود.

وی تصریح کرد: همواره باید به قوانین و مقررات موجود در جامعه پزشکی احترام بگذاریم و از اظهارنظر غیر کارشناسانه و دخالت در امور سایر متخصصان پرهیز کنیم.

 به گفته عبدالرسول صداقت عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران اظهار نظرات غیرکارشناسی دخالت اشخاص غیر متخصص را در امور رادیولوژیست ها بیشتر می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.