مسئولان تکلیف ارز را زودتر معلوم کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به توزیع کند و محدود نهاده‌های دولتی گفت: در صورت حل نشدن مشکلات مربوط به ارز مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد می‌شود.

سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون مشکلات دامداران در زمینه نهاده‌های دامی برطرف نشده و همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.  
 
وی با بیان این که مسئول قول دادند به زودی مشکل تامین ارز ۱۲۲۶ حل شود افزود: نهاده‌های دولتی به مقدار محدود و به کندی در حال توزیع می باشند.
 
سلطانی ادامه داد: با مشخص شدن وضعیت ارز و هم چنین با ترخیص کشتی‌های سرگردان بر روی آب‌ها و تخلیه بار آن‌ها مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود.  
 
وی ادامه داد: افزایش قیمت نهاده‌ها سبب افزایش قیمت تمام شده تولید شده و در صورت ادامه روند فعلی قیمت گوشت و فراورده‌های دامی نیز افزایش می‌ِیابد.  
 
سلطانی با اشاره به این که مسئولان باید در بازار علوفه ایجاد ثبات کنند افزود: در چند هفته اخیر قیمت نهاده‌هایی مثل ذرت و سویا در بازارآزاد به ترتیب بیش از ۵۰ و ۴۰ درصد افزایش یافته بود که همین امر سبب افزایش قیمت تمام شده تولید شد.
 
وی با بیان این که تخلیه بار دو کشور حامل نهاده با ارز ۲۴۷۰ سبب ایجاد تعادل نسبی در بازار نهاده شده است تصریح کرد: در صورتی که مشکلات مربوط به ارز سریع‌تر حل نشود تاثیرات بدی بر بازار نهاده و تولید می‌گذارد و ایجاد مشکلات جدی می‌کند.  
 
به گفته سلطانی در حال حاضر قیمت هر کیلو سویا و ذرت در بازار آزاد به ترتیب حدود ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومان است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.