مساجد پایگاه ترویج حرکت اصولگرایی با پرچمداری روحانیت باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ابراهیمی  در نشست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در شرق تهران با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات مجلس نهم به دلیل تشتت و تشکیل جبهه های مختلف اصولگرایان طعم تلخ اختلاف را چشیدند، گفت: با توجه به محوریت جامعتین توقع بود که همه افراد حاضر در فهرست جبهه متحد اصولگرایان رای لازم را بیاورند اما متاسفانه به دلایل مختلف اتفاق دیگری افتاد.

وی افزود: در حال حاضر نیز مرحله دوم همانند مرحله اول همان حساسیت ها را دارد، زیرا مجلس با رای کم و زیاد بوسیله نمایندگان مردم شکل می گیرد و باید تلاش کنیم انتخاب اصلح شکل بگیرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: پرچمدار وحدت اصولگرایان یعنی جامعتین و دو شخصیت کم نظیر مانند آیت الله مهدوی کنی و یزدی بر دوش ما روحانیون مسئولیتی گذاشته اند که باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم. بنده معتقدم با توجه به حرکت جریان اصولگرایی در مسیر انقلاب اسلامی مساجد ما باید پایگاه ترویج این حرکت اصولگرایی با پرچمداری روحانیت باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه اصولگرایی در زمان فعلی ترجمه ای از اسلام ناب محمدی است، گفت: اصولگرایی به معنای حفظ ارزشهای اسلامی در ایمان، اعتقاد و رفتار است که در عمل موجب تحقق اصولگرایی می شود، اصولگرایی مورد نظر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که با جذب حداکثری و دفع در حد ضرورت همراه باشد و ما مطلقا با تنگ نظری مخالفیم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه ما معتقد نیستیم باید افراد را درغربال تنگی قرار داد که تعداد کمی از آن رد شوند، اظهار داشت: ما معتقدیم افرادی که به اصول اساسی نظام پایبند هستند در درون نظام قرار دارند و این از سیره مقام معظم رهبری است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.