مسبب گرانی خودرو چه کسی است؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اظهارنظر اخیر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت بعضی خودورهای داخلی سبب رشد ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی قیمت بعضی خودروها در بازار شد

خبراقتصادی;اظهارنظر اخیر وزیر صنعت و معاون وی و همچنین مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در مورد احتمال افزایش قیمت بعضی خودروها سبب شد قیمت بعضی از خودروها در بازار افزایش یابد.

این در حالی است که به سبب پایین بودن قدرت خرید مردم، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و رشد قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاده که رونقی در خرید و فروش ملاحظه نمی‌شود.

بر این اساس، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۶.۵ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با همین میزان افزایش به ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و به ۴۹.۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی هم در بازار با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۷ میلیون تومان رسیده و نوع دوگانه‌سوز این خودرو با رشد قیمت یک میلیون تومانی، این روزها ۲۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد پژو پارس سال نیز می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۴.۵ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با همین میزان افزایش قیمت، به قیمت ۳۶ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد سمند ال‌ایکس باید به رشد ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۲۷.۵ میلیون تومان اشاره کنیم.

رشد قیمت رانا نیز در یکی، دو روز اخیر در بازار ۵۰۰ هزار تومان بوده به طوری که این خودرو با قیمت ۳۱.۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تندر ۹۰ نیز که این روزها مدیران شرکت‌های خودروساز از احتمال افزایش قیمت آن خبر می‌دهند، در بازار دستخوش افزایش قیمت شده به طوری که در حال حاضر قیمت تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو در بازار ۳۲ میلیون تومان است که نشان دهنده افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو است.

تندر ۹۰ مدل E۲ ایران خودرو نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۳۴ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو نیز شاهد افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۶ میلیون تومان در بازار هستیم.

در مورد سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز باید به افزایش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز با رشد ۵۰۰ هزار تومانی قیمت، حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

افزایش قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر این خودرو به قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی اتفاق افتاده که بازار با رکود خرید و فروش روبرو است و مردم قدرت خرید کافی برای خرید خودروها با قیمت‌های فعلی را ندارند./فارس


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.