مسکن مهر سبب رکود در بازار مس شد

۱۰اردیبهشت،

با توجه به اینکه قیمتها نسبت به اواخر سال قبل سیر نزولی داشته و مصرف فولاد در کشور ۲۳ میلیون تن بوده است، احتمالا شاهد یک پیک قیمتی در آینده نزدیک خواهیم بود.

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری ایلنا، کارشناس بورس کالا از بازار داغ تیر آهن و رکود مس در بازار خبر داد.

حسین محمود زاده یک کارشناس بورس کالا، اظهار داشت: رو به پایان بودن و یا خوابیدن پروژه‌های مسکن مهر و دست نگه داشتن تاجرها و پیمانکارها از خرید قطعات مس یکی از مهمترین دلایل رکود بازار مس است.

محمود زاده روز قبل را اوج معاملات فلزات اعلام کرد و گفت: در این بین بازار تیر آهن گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربود  و یکی  از دلایل استقبال خرید تیر آهن را می توان استاندارد بودن و کیفیت بالای این کالا عنوان کرد.

وی بیان کرد: پیمانکاران علاقه ای به خرید محصولات فولادی از خود نشان نمی دهند و منتظر  روشن شدن تکلیف بودجه،سیاست‌گذاریهای ارزی و وضعیت بازار نابهنجار می باشند که موارد فوق همه به مسائل کلان اقتصادی مملکت بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قیمتها نسبت به اواخر سال قبل  سیر نزولی داشته و مصرف فولاد در کشور ۲۳ میلیون تن بوده است احتمالا شاهد یک پیک قیمتی در آینده نزدیک خواهیم بود.

محمودزاده همچنین به میزان عرضه و تقاضای محصولات فولادی در روز قبل اشاره کرد و گفت: روز قبل۴۰۰ تن تیر آهن ۱۴ عرضه شد که میزان تقاضا  برای این محصول۷۱۵۰ تن بر روی قیمت پایه پیشنهادی ۱۹۱۰ بود که بیشترین قیمت پیشنهادی ۱۹۵۵۹ عنوان شد و کمترین میزان آن ۱۹۴۶۸  بود.

وی افزود: همچنین در محصول تیر آهن ۱۸ که دیگر کالای ارائه شده در بازار بود با ۲۲۰۰ تن عرضه و ۱۰۱۲۰ تن تقاضا شاهد رقابتی ۱۰ درصدی بودیم که بر روی قیمت پیشنهادی ۱۷۹۵۰  ارائه شد و قیمت موزون برای این محصول ۱۹۷۴۵ بود.

وی به قیمت مس اشاره کرد و افزود: مس مفتول شرکت صنایع ملی مس با عرضه ۱۰۰۰ تن و تقاضای ۶۹۶ تن همراه بود که قیمت پیشنهادی برای این محصول ۱۹۲۴۱۸ ریال بود که نهایتا بر روی قیمت ۲۱۱۶۶۰ ریال رقابتی شد.

وی در خاتمه به کالاهای عرضه شده امروز اشاره کرد و گفت:امروز ورق گرم  B با قیمت پایه ۱۶۰۸۹ ریال، ورق گرم C با قیمت پایه ۱۶۲۷۷ ریال، ورق گالوانیزه G  با قیمت پایه ۲۱۹۵۲ ریال، ورق قلع اندود تولید مبارکه به صورت Lمچینگ به قیمت ۳۱۸۵۷ ریال عرضه شد.

محمود زاده خاطر نشان کرد: همچنین فولاد هرمزگان و  شمش خالص آلمینیوم ایران،المهدی و هرمزان هر کدام به ترتیب با ۲۰۰۰ تن  عرضه و۶۳۴۰ تن تقاضاو قیمت معامله ۶۶۵۵۸ ریال روبرو شدند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.